Beste mensen,
Met deze post spreek ik iedereen aan, zowel moderators als gasten, als actieve gebruikers, als wie dan ook.
Ik zie het vrij vaak gebeuren dat er een vraag wordt gesteld of een discussie wordt gestart door iemand, waarop een ongenuanceerd antwoord wordt gegeven. Aangezien ikzelf SPH heb gestudeerd, ben ik het meest te vinden op het Sociologie- en Psychologieforum. Desondanks geloof ik zo dat ongenuanceerde antwoorden ook bij andere discussies te vinden zijn.
Als iemand een vraag stelt of zijn mening geeft, of met onderbouwing een genuanceerd stuk schrijft, vind ik het niet gepast als het enige anwoord van iemand vervolgens is: 'ben ik mee oneens' of: 'onzin'.
Dit zijn namelijk ongenuanceerde antwoorden die uiteindelijk niets zeggen. De vragensteller, noch de meninggever, noch wie dan ook, heeft iets aan zo'n antwoord.
Bij mij komen dan vragen op als: 'waarom ben je het daar oneens mee?' en: 'kun je dat onderbouwen?' Enz.
Zelf vind ik dit soort antwoorden niet prettig en ze dragen niet bij tot verdere discussie, nuancering, eye-openers of andere zienswijzen, aangezien ik persoonlijk moeilijk kan discussieren met iemand die met 'oneens' of 'onzin' antwoord.
Ben je het ergens mee oneens of vind je iets onzin en je wilt niet de moeite nemen om dat te onderbouwen met argumenten of wat dan ook, dan kun je beter geen post posten, naar mijn idee.
Ik hoop dat iedereen dit snapt en de mensen die zulke antwoorden plaatsen zich aangesproken voelen en volgende keer of niet ofonderbouwd/genuanceerd antwoord geven, zodat het antwoord iets aan de discussie bijdraagd.
Natuurlijk kan ik mensen niet verbieden dat soort antwoorden toch te geven, het is immers een open forum. Wel doe ik bij deze dus een oproep aan deze mensen om hierop te letten.
Bedankt!
Groetjes!
ps. Ik ging ervanuit dat dit het beste in het topic feedback paste?