yo
het is misschien waar, zouden we kunne een nieuwe big bang ontwijken, want er zijn al sterren die terug naar een bepaald punt gaan.
grtz
itchy
Moderators: jkien, Michel Uphoff
Ponyhaar schreef:Het heelal is niet zwaar genoeg om terug te keren naar zijn beginpunt.
Uiteindelijk zal alles oplossen in de oneindigheid.
Dat lijkt maar zo op die afbeelding, de ruimte waarin die sterren hangen is 3-dimensionaal en heeft geen midden.mijn leraar toonde twee afbeeldingen. eentje een tijdje geleden en daarna eentje van nu. En daar zag men duidelijk dat alle sterren naar een punt gaan
Hoezo niet zwaar genoeg? Zwaartekracht reikt oneindig ver en op iedere massa. Als het heelal minder zwaar is duurt het langer voor het ineen stort, maar vroeg of laat kan het toch niet anders?Het heelal is niet zwaar genoeg om terug te keren naar zijn beginpunt.
Afbeeldingen zijn 2d plaatjes, d.w.z. projecties, daar kun je de situatie niet goed op weergeven. Het kan best dat het vanuit een bepaald punt lijkt dat sterren naar elkaar toe bewegen, terwijl dat in feite niet zo is.itchy schreef:mijn leraar toonde twee afbeeldingen. eentje een tijdje geleden en daarna eentje van nu. En daar zag men duidelijk dat alle sterren naar een punt gaan
en de grootte van de lens was hetzelfde
Dan moet je ersrr dat ik het zo doe want ik weet niet hoe je de tekst in zo'n wit kadertje zet
omheen zetten.en