De afstand van de drukvlakken;hoe groter de afstand en hoe groter de slankheid van de onder druk staande staaf,hoe sneller zal er uitbuiging door knik ontstaan en dan staat de geproduceerde formule m.i. ter discussie!
Dat vind ik een redenering ad absurdum. "Mijn appel valt niet met een versnelling van 9,81 m/s² naar het aardoppervlak, want mijn atmosfeer is van frambozenvla. Dus ik stel de zwaartekracht ter discussie. "
Als ik de wrijving wil bepalen van staal op aluminium dan ga ik er ook geen test op loslaten waabij ik een dubbelpuntige stalen spijker met de punten in een aluminium klem zet met een klemkracht van 80 kN. Dan praat ik niet meer over wrijving, dan praat ik over afschuiven.
Met "als" wordt heel de wereld, en niet alleen de fysische, ongeldig. Als de hemel op ons hoofd valt hebben we allemaal een blauwe hoed.
Nog niet zo lang geleden stelde je nog:
Als jullie dan eens uitgaan van een geslepen glasblok van 1 kg met gehard glas als klembekken,dat is toch wel glad genoeg om een redelijk getal van klemkracht te krijgen?!
Wel even bij de les blijven voordat je antwoorden diskwalificeert door onderweg de vraag aan te passen. Want als je genoeg kracht op je glazen bankschroef zet verbrijzelt de boel. Waar hebben we het hier nog over?