ik zat te denken aan een stalen strip, met 3 bevestigingsgaten om m aan de wand te bevestigen (verticaal)
daar, aan de onderzijde, een stalen buis, waar het blad op komt te liggen. (totaal 2 van deze modellen om op te rusten)
de verbinding tussen de stalen buis (rvs of iets dergelijks) zal wss gelast zijn aan de stalen vertical strip
schetsen zijn er nog niet echt, maar komen in de loop van de tijd. eerst nog ff goed uitwerken.
qua sterkte, zal ik er idd aan moeten laten rekenen.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70107470
bovenstaande link gaat naar een mogelijke optie voor glasplaat. het gaat dus om gehard glas uiteraard.
Het is de bedoeling om het te gebruiken als buro. ik hoef er niet op te gaan staan. maximum belasting van de glasplaat is al 50 kg, en het eigen gewicht is zo'n 30kg.
glasplaat moet dus gedragen worden door 2 stalen buizen, het liefst dus geen schoren, of iets dergelijks.
valt dit uit te rekenen? ik zit de denken dat ik een bepaalde hoeveelheid mm2 lasoppervlak nodig ben, maar of dit goed is...
Wie kan me helpen met deze materie? wat voor keuze materiaal is hier het meest geschikst, en hoe dit constructief uit te voeren?