Dat bedoelde ik inderdaad. Zwaartekrachtsdeeltjes (of golven, wat het ook moge zijn) verplaatsen zich vermoedelijk met de lichtsnelheid, maar ze worden zelf niet door de zwaartekracht tegengehouden!
Erg interessante gedachte gang,
Ik zat ook aan zoiets te denken.
Mijn gedachte hier over is dat informatie zich overal door het universum verspreidt.
Uit een zwart gat komt dus ook informatie, in de vorm van gravitatie.
Zoals als jij hebt bedacht.
Omdat de ruimte in een zwart gat erg opgekropt is, zit er veel informatie in een kleine ruimte. Daarom komt er veel informatie uit zo'n zwart gat, dat zich als een sterk gravitatie veld uit.
Ik heb echter niet het idee dat hierdoor de energie uit een zwart gat gaat afnemen. Anders zou namelijk van iedere massa de energie moeten afnemen, omdat namelijk iedere massa een gravitatie veld uitstraalt.
Ik ben zelf nog niet zo overtuigd dat gravitatie door deeltjes wordt overgedragen, het zou mischien kunnen.
Ik vind het aanemelijker dat gravitatie veroorzaakt wordt door kromming van tijd, door dat massa ruimte ineemt. en waar massa zit, kan zich geen tijd bevinden.
ik vraag me af of gravitatie echt overal door heen kan gaan,
en of gravitatie oneindig klein kan worden, of dat gravitatie een minimum/ maximum heeft.