Moderator: Rhiannon
Ik zou een ruimere definitie hanteren, omdat je anders geschreven taal ook niet mee kan nemen. Ik zou gaan voor de kenmerken:Zoals je het stelt is gebarentaal zeker efficiënt (en dat moet ook wel). Ik vraag me echter af of we het begrip taal niet moeten afbakenen voor we verdergaan. In de meeste taalkundige definities van het begrip 'taal' zit namelijk de factor 'door de spraakorganen voortgebracht'. In dit geval kunnen we - met alle respect - gebarentaal niet als een volwaardige taal beschouwen. Ik wil echter best een ruimere definitie hanteren.
Volgens mij heb je me verkeerd begrepen. In alle definities van taal zit ook het aspect 'geschreven' al krijgt dit vaak slechts een secundair belang.Ik zou een ruimere definitie hanteren, omdat je anders geschreven taal ook niet mee kan nemen.
Even voor de goede orde: ik ben ervan op de hoogte dat gebarentalen officieel erkend zijn als talen en ik beschouw ze ook als zodanig, maar ik wilde aangeven dat sommigen dit niet doen.Okay, heb ik begrip voor. Maar de doven en de Vlaamse regering zullen het daar niet mee eens zijn: http://www.fevlado.be/nieuws/media/erkenni...rsberichten.pdf