ben inmiddels aan de gang gegaan met de analyse....
B-C: Omdat er aan het uiteinde van deze balk een belasting hangt en er verder geen verschillende momenten optreden waardoor torsie zou kunnen ontstaan, zal er in deze balk alleen sprake zijn van buig-belasting.
g: Zoals we kunnen zien in Figuur 2 is deze balk het meest van allemaal onderhevig aan torsie tgv. 2 verschillende momenten die optreden in deze balk.
Ook kunnen we beredeneren dat deze balk onderhevig is aan buiging door de doorbuiging in balk B-C (verplaatsing in Z-richting in punt B-C/g).
f: Balk f zal onderhevig zijn aan doorbuiging ten gevolge van het moment wat balk g doorgeeft.
Ook zal er sprake zijn van minimale torsie door de verplaatsing in de Z-richting in van het punt B-C/g waardoor er door balk g een ander moment word gegeven aan balk f dan door balk e.
e: Balk e zal net als balk g ook weer onderhevig zijn aan torsie, dit komt door het verschil in momenten die balk f en A-D aan balk e geven.
A-D: Deze balk zal alleen last hebben van doorbuiging tgv het moment wat f overbrengt. Van torsie zal geen sprake zijn omdat de balk aan beide zijde is opgelegd en er dus geen verschil in moment kan ontstaan.
Na deze redenatie ging ik twijfelen over de
rode zinnen Omdat balk A-D is opgelegd vraag ik me af of er wel buiging in g / torsie in f plaats zal vinden....