Welke genres liggen jou het meest?
voornamelijk fantasy boeken, of boeken in de ik persoon. eigelijk lees ik alles wat los en vast zit
Heb je een favoriet boek of een favoriete schrijver (of meerdere)?
Niet echt, als ik een boek lees doe ik dat of grondig en snel (dat kan echt!) of tergend langzaam, maar dan zal het boek waarschijnlijk moeilijk te lezen zijn, of het is van mijzelf, want bij de bieb krijg ik op die manier een grote boete (je zal aan de rest van dit bericht merken dat de Bibliotheek Hellevoetsluis van vitaal belang is in de toevoer van mijn leesvoer.)
Wat ligt er zoals op je nachtkastje?
op het moment 3 cd's van Seether en een cd van Blof. maar als ik een boekenperiode heb (periode waarin in lees, en wanneer ik lees, heb ik een boek geleent in de bieb, of pas gekocht en lees ik alles totdat ik het uit heb. ongeacht of ik daar eigenlijk wel tijd voor heb) dan ligt mijn nachtkastje vol met gemiddeld 3 boeken (in magere tijden kan ik soms maar boek vinden in de bieb)
Puilt je boekenkast uit of heb je een bescheiden boekenplankje?
Mijn boekenkast is ook een boekenkast, hij staat enkel en alleen vol met boeken, papieren en andere dingen die je met lezen of plaatjes bekijken kan associeren. ik kan ook geen extra boekenkast nemen, want daar is mn kamer te klein voor...
Waar en wanneer lees je?
voornamelijk in me bed als ik al hoor te slapen. Ik verslaap me dan regelmatig als ik een boekenperiode heb.
top20?
ik heb wel een aantal boeken die ik goed vind, maar of het echt favoriet is???
-Komt een vrouw bij de dokter -Kluun/is: Raymond van de Klundert
-Het klavertje vier, een fabel over geluk - Álex Rovira Celma & Fernando Trías de Bes
-Ik ben helemaal Stephen King vergeten te vermelden in dit alles -> heb 2 verhalen bundels van hem. trés bien.
-ook Giphart heb ik een groter respect voor, hoewel dat waarschijnlijk aan mijn puberale gedrag ligt...
boeken in uitvoering
ik lees momenteel:
Soldiers and Ghosts - J.F. Lendon, engelstalig boek over de klassiek Romeinse, Griekse en Macadonische oorlogsvoering.
moet nog beginnen aan - de brief voor de koning - Tonke Dragt.
en ik ben bezig met een verhalenbundel van Stephen King.