De voorbeelden die je nu geeft betreft geen doelbewust of door domheid schade berokkenen aan anderen maar aan jezelf. ....
Het rijden met 200 km/u hoef niet alleen schade te zijn voor je zelf natuurlijk.
Maar het was maar een voorbeeld om aan te geven dat je mensen niet kunt weerhouden iets stoms te doen.
het hele probleem hier is dat Menheffrin mij geen kritiek laat uiten op Wilders idee om een film te maken.
Menheffrin gaat ervan uit dat jij Wilders ervan verdenkt dat hij doelbewust de moslims gaat provoceren tot reacties die mensenlevens kan gaan kosten.
Inderdaad, met het accent op kan, de uitwerking is nog maar af te wachten.
En nou kun je wel zeggen, DPW, je kunt niks beweren want de film is er nog niet: politiek is altijd over het kijken in de toekomst en vooruitlopen op de gevolgen. De politiek van vandaag is geschiedenis morgen.
in welk geval je volgens hem de morele verantwoordelijkheid hebt dit te verhinderen
Als ik het kon zou ik het best doen. Maar ten eerste bevind hij zich binnen de wet, en ten tweede vertegenwoordigd hij duizenden Nederlanders.
terwijl hij ervan uitgaat dat Wilders wezenlijke problemen verband houdend met de islam aan de kaak gaat stellen.
Van iemand die beweert dat de Koran verboden moet worden, dat moslims achterlijk zijn, verwacht ik iets met wat meer pit als dat jij omschrijft. Maar inderdaad, als hij slim is maakt hij er een heel nette film van, dik kans dat men toch aan het vlaggenverbranden gaat, en dat Westerlingen zien hoe dom die nou zijn.