Mendelevium
Artikelen: 0

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Is het met deze programma's ook gemakkelijk om Latex te schrijven en dit dan te kopieëren naar een bericht in dit forum? Of gebruiken jullie deze programma's om bijvoorbeeld formules in Word te krijgen?
Het is de bedoeling dat je gewoon een volledig document maakt daarin, dus eigenlijk een vervanger voor Word (als er veel formules in voorkomen, bij doorlopende tekst gebruik je beter gewoon Word, alhoewel :D )
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)
jhnbk

Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Ruben01

Of gebruiken jullie deze programma's om bijvoorbeeld formules in Word te krijgen?
:D , als je met TexNicCenter werkt heb je geen Word meer nodig :D .

Deze websitekan je gebruiken voor op het forum LaTex te posten. Meestal typ ik hem gewoon handmatig in omdat het vaak de snelste manier is. Wanneer je niet zo bekend bent met de codes dan is zo'n site zeker handig (vroeger ook nog gebruikt).
TD

Die website heb ik ook al vaak gebruikt om afbeeldingen te geneneren met latex-code, erg handig inderdaad!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
jhnbk

Voordeel van de website is snellere previews (kan handig zijn voor grote formules)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Arie Bombarie

Test:
\(\[\underbrace 3_2 \oplus \subseteq \Xi \sum\nolimits_3^2 1 \mathop{{\int\!\!\!\!\!\int\!\!\!\!\!\int}\mkern-31.2mu \bigodot}\nolimits_2 {34} \]\)
Help WSF met het vouwen van eiwitten en zo ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden in de vrije tijd van je chip:

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
Chip

Hallo mensen,

Ik heb gister miktex gedownload en geinstalleerd en daarna texniccenter...

Nu vraagt texniccenter
"Enter the full path of the directory, where the executable files (latex, tex, etc.) of your latex-distribution are located:"

Welke map moet ik selecteren :D die van MiKTeX toch??? C:\program files\Miktex\??? Echter deze pakt hij niet ook bij andere mappen zoals C:\document and settings\allusers\aplication data\Miktex bv...

Iemand een idee welke map dat moet zijn?
HosteDenis

Wouser schreef:Hallo mensen,

Ik heb gister miktex gedownload en geinstalleerd en daarna texniccenter...

Nu vraagt texniccenter

Welke map moet ik selecteren :D die van MiKTeX toch??? C:\program files\Miktex\??? Echter deze pakt hij niet ook bij andere mappen zoals C:\document and settings\allusers\aplication data\Miktex bv...

Iemand een idee welke map dat moet zijn?

Dit is al ter sprake gekomen in dit topic, want het komt vaak voor bij mensen die net LaTeX inhstalleerden.

Je moet doorverwijzen naar je bin-map als ik me niet vergis. Ik zoek het even voor je op.

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."
HosteDenis

EDIT: Ik heb nog niet teveel gevonden, maar misschien helpt dit je wel;

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."
Chip

Bedankt voor je hulp, heb inmiddels ook gevonden. Antwoord stond ook in het topic dat jij had gegeven.

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?s...st&p=377791
Chip

Is er trouwens ergens een site waar je (goeie/redelijk veel) templates voor latex kunt vinden? Kan zelf alleen maar sites vinden met 1 of 2 beschikbare templates.
TD

Nochtans levert google een hoop resultaten...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Ruben01

Ik zit met het volgende probleem:

Wanneer ik de onderstaande LaTex code invoer dan verschijnt de letter i naast mijn sigma, ik zou deze graag er onder laten verschijnen. Is dat mogelijk ?

\(\overrightarrow{r_c}= \frac{\sum_{i} m_i \cdot \overrightarrow{r_i}}{\sum_{i} m_i}\)

De onderstaande formule is nu wel fout maar zoals je kan zien wanneer de breuk weg is dan krijg ik wel het resultaat wat ik zou willen hebben.
\(\overrightarrow{r_c}= \sum_{i} m_i \cdot \overrightarrow{r_i}\)
jhnbk

probeer eens met het command limits.

\(\overrightarrow{r_c}= \frac{\sum \limits _{i} m_i \cdot \overrightarrow{r_i}}{\sum \limits _{i} m_i}\)

Het komt er hier op neer dat latex doet wat latex denkt dat het beste is voor je formule. Meestal is dit zo klein mogelijk zodat een breuk in een breuk ook kleiner wordt afgebeeld (er is ook een command voor om dat niet te doen)
Ruben01

Bedankt jhnbk, dat is wat ik nodig had. Het komt mij bekend voor nu ik het zie staan, waarschijnlijk ooit al eens gebruikt maar weeral vergeten :D

Terug naar “Cursussen en FAQ's”