In de eerste plaats is het het polygoon.
Moderator: Rhiannon
In de eerste plaats is het het polygoon.
(tenminste als je beweert dat Google het taalgebruik van het volk reflecteert)(tenminste als ze beweren dat ze het taalgebruik van het volk hebben vastgelegd).
Je hebt gelijk, daarvoor kun je beter naar een betere zoekmachine kijken,(tenminste als je beweert dat Google het taalgebruik van het volk reflecteert)
PeterPan schreef:Google:
"het polygoon" 5590 hits.
"de polygoon" 1640 hits.
Altavista:PeterPan schreef:Yahoo:
"het polygoon" 18.900 hits (ruim 89%)
"de polygoon" 2.280 hits
Je weet toch wel ook wel een beetje van statistiek.jhnbk schreef:Altavista:
"het polygoon" 561
"de polygoon" 431
Alltheweb:
"het polygoon" 560
"de polygoon" 412
Het resultaat hangt blijkbaar sterk af van de gebruikte zoekrobot en acht ik dus niet relevant.
kan ik op taalgebied niet meer serieus nemenBij vele ervan hebben ze de omwenteling al ingeluidt
Maar het aantal hits bij een zoekmachine is (helaas?!) niet de referentie voor een correcte spelling.PeterPan schreef:Google:
"het polygoon" 5590 hits.
"de polygoon" 1640 hits.
Kortom, de woordenlijst zit er weer eens naast
(tenminste als ze beweren dat ze het taalgebruik van het volk hebben vastgelegd).
Maar het aantal hits bij een zoekmachine is (helaas?!) niet de referentie voor een correcte spelling.
Meestal lukt het met Van Dale ook, maar soms wijkt de spelling daar af van die van de Woordenlijst Nederlandse Taal, de officiële spelling.En daarnaast zou ik Van Dale gebruiken en die geeft.........http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woo...kwoord=polygoon