Ruben01
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

DePurpereWolf schreef:Verder zijn er in de after market (de na markt) veel artikelen te krijgen die je kunnen helpen. Misschien een goedkoop alternatief voor Ruben01?

http://www.coolermaster-europe.com/product...p;cateid=000016
Het stuk zelf is het probleem zo niet maar de plaatsing is nogal overdreven. Ze vragen daarvoor minimum 350 euro en dat voor een computer die reeds 2 jaar oud is :D

Het doet je dus wel twijfelen om een nieuwe pc aan te schaffen en ik denk dat dat hun bedoeling is.

Een desktop openhalen is geen enkel probleem, daar kan je zo een herstelling met je ogen dicht maar sommige laptops moeten echt helemaal uit elkaar :D
Redmess

Een laptop gaat je zelf niet lukken, beslist niet aan beginnen.

En als je je zorgen maakt over je koeler, kun je bij Boinc ook instellen dat het programma maar een bepaald percentage van je CPU gebruikt. Zo draait hij minder vaak 100 procent. En op langzamere systemen voorkomt dit ook problemen met bv tekstverwerkers.
DePurpereWolf

Ik bedoel Ruben dat je zo'n externe koeler kunt kopen voor minder dan 50 euro. Deze zou mischien wel zo veel kunnen koelen dat de ventilater niet echt nodig is. Je hoeft van mij echt niet met BOINC te herbeginnen. Maar als je de koeling wil fixen van je laptop is dat mischien een goed alternatief.

Zoiets als dit dus:

Afbeelding
Ruben01

Ik bedoel Ruben dat je zo'n externe koeler kunt kopen voor minder dan 50 euro. Deze zou mischien wel zo veel kunnen koelen dat de ventilater niet echt nodig is. Je hoeft van mij echt niet met BOINC te herbeginnen. Maar als je de koeling wil fixen van je laptop is dat mischien een goed alternatief.
Zover had ik nog niet gedacht :D

Daar ga ik eens naar kijken, bedankt DPW !

Weet jij soms of je dan de koeler die erin zit softwarematig kunt uitschakelen ?
DePurpereWolf

Er zit natuurlijk een bimetaaltje in die aan gaat als de temperatuur te hoog word. Stel dat dit werkt, dan hoeft de ventilator niet 'hard' aan te gaan. Een ideetje is om een ventilator te pakken en met behulp van een cilinder gemaakt van een stuk papier het aan te zetten op je laptops' ventilator opening en kijken of je je laptop dan Crysis kan laten spelen. Als dit al genoeg is om je laptop te koelen, dan zal het niet de ventilator willen gebruiken.
DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum week 10

Om de leden van Boincend wetenschapsforum wakker te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. Wie niet zijn computer aan laat staan word er uit gelicht, wie de meeste punten bij elkaar snoept word geëert. Een beetje competitie in naam der Wetenschap mag best.

Team vooruitgang

Het team word steeds groter, en we sparen punten steeds sneller. Wat belangrijk is, is dat we bijna precies een jaar na opstarten de top 50 van Nederland gaan binnenstormen. De eerste BOINC post hier was 4 April, en het ziet er naar uit dat we op 4 April 2008 na een jaar werken in de top 50 van Nederland staan, helemaal niet slecht. Internationaal gezien heeft het wetenschapsforum de magische 7000 grens bijna bereikt. Om de vaart er in te houwen zijn nieuwe leden altijd welkom. Hoe dichter bij de top, hoe moeilijker het is om vooruit in de puntentelling te komen

Internationale positie: 7178.

Het grootste Wetenschappelijk forum van de Nederlands sprekende wereld moet toch wel in de top 1000 kunnen komen. :D De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien. Het gaat vooruit, maar we willen verder.

Een goede groeier is Einstein die voor het merendeel de groei bepaald.
wk10_points
wk10_points 856 keer bekeken
Legenda:
  • Blauw: Seti@home
  • Oranje: Einstein@home
  • Roze: Rosetta@home
  • Groen: Climateprediction.net
  • Wit: Spinhenge@home
  • Beige: ABC@home
  • Geel: Proteins@home
  • Lichtgroen: Quantum Monte Carlo at Home
  • Donkeroranje: LHC@home
  • Donkerbruin: Leiden Classical
  • Geel: POEM@home
  • Huidskleur: World Community Grid
Dat zijn dus 13 projecten waarin wetenschapsforum mee werkt.

We hebben 292,057.60 punten nu, het blikken mijlpaal is behaald! op naar het houten mijlpaal van 500.000!!

jammer genoeg, deze keer geen nieuwe leden, tenminste, ik heb er geen geteld

Iedereen die weet hoe een computer aan moet is welkom.Hopelijk volgende week weer beter? Iemand? Jij misschien?

De leden zijn als volgt: 28 leden: 1 dubbele, 11 Belgen, 13 Nederlanders, 1 Ier, en 2 internationale.

Hiervan zijn er dus zowaar 18 van actief, wat natuurlijk niet niks is. Ik ben benieuwd of dit nog kan groeien....

Plaats in Nederland: 61 We kunnen en moeten in de top 50 komen, het liefst voor 4 April. Maar het zal er om spannen

Plaats in België (officieus): 30

Met de grafiek van de actieve leden heb ik het nu eens anders gedaan, ik heb enkel de gene geselecteerd die meer dan 100 punten per dag gemiddeld halen. Zo is het wat overzichtelijker en kunnen we de grootste snoepers eren. 12 mensen hebben de lat gehaald, wat betekend dat die andere 6 eventjes goed hun best moeten doen.

Gelukkig val ik er met 101 punten net binnen.
wk10_users
wk10_users 850 keer bekeken
Marco heeft de trek naar boven gevonden en gaat het lekker uitvechten met RubenK, terwijl Rayk en Redmess laten zien hoe het moet.

AfbeeldingAfbeelding

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929
DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum week 12

Om de leden van Boincend wetenschapsforum wakker te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. Wie niet zijn computer aan laat staan word er uit gelicht, wie de meeste punten bij elkaar snoept word geëert. Een beetje competitie in naam der Wetenschap mag best.
Team vooruitgang
Het team word steeds groter, en we sparen punten steeds sneller. Wat belangrijk is, is dat we bijna precies een jaar na opstarten de top 50 van Nederland gaan binnenstormen. De eerste BOINC post hier was 4 April, en het ziet er naar uit dat we op 4 April 2008 na een jaar werken in de top 50 van Nederland staan, helemaal niet slecht. Internationaal gezien heeft het wetenschapsforum de magische 7000 grens doorbroken en nadert de 6000. Om de vaart er in te houwen zijn nieuwe leden altijd welkom. Hoe dichter bij de top, hoe moeilijker het is om vooruit in de puntentelling te komen.
Internationale positie: 6196.
Het grootste Wetenschappelijk forum van de Nederlands sprekende wereld moet toch wel in de top 1000 kunnen komen. :D

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien.

Einstein heeft Seti ingehaald als het gaat om het totaal aantal punten.
wk12_points
wk12_points 851 keer bekeken
Legenda:
  • Blauw: Seti@home
  • Oranje: Einstein@home
  • Roze: Rosetta@home
  • Groen: Climateprediction.net
  • Wit: Spinhenge@home
  • Beige: ABC@home
  • Geel: Proteins@home
  • Lichtgroen: Quantum Monte Carlo at Home
  • Donkeroranje: LHC@home
  • Donkerbruin: Leiden Classical
  • Geel: POEM@home
  • Huidskleur: World Community Grid
Dat zijn dus 13 projecten waarin wetenschapsforum mee werkt.

We hebben 363,281 punten nu, het blikken mijlpaal is behaald! op naar de houten mijlpaal van 500.000!!

jammer genoeg, deze keer geen nieuwe leden, tenminste, ik heb er geen geteld

Iedereen die een computer heeft is welkom.Hopelijk volgende week weer beter? Iemand? Jij misschien?

De leden zijn als volgt: 28 leden: 1 dubbele, 11 Belgen, 13 Nederlanders, 1 Ier, en 2 internationale.

Hiervan zijn er dus zowaar 18 van actief, wat natuurlijk niet niks is. Ik ben benieuwd of dit nog kan groeien....

Plaats in Nederland: 54 We kunnen en moeten in de top 50 komen, het liefst voor 4 April. Maar het zal er om spannen. We moeten om en rond de 40.000 punten vinden voor het eind van de maand.

Plaats in België (officieus): 29

De volgende grafiek laat het dagelijks puntaantal van actieve leden zien. Om het niet een te drukke grafiek te maken heb ik alleen de gebruikers met een gemiddeld puntaantal van boven de 100 per dag.

9 mensen hebben de lat gehaald, wat betekend dat die andere 9 eventjes goed hun best moeten doen om weer boven de 100 te komen. De meeste pc's kunnen met normaal gebruik wel 100 gemiddeld per dag halen.

Ik ben er jammer genoeg afgevallen, ik had er maar 91. Maar hopelijk ben ik weer snel op de been.
wk12_users
wk12_users 864 keer bekeken
Redmess heeft het gewonnen van Rayk, die kan het nu uit gaan vechten met Marco heeft de trek naar boven gevonden en gaat het lekker uitvechten met RubenK en Marco P.

AfbeeldingAfbeelding

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929

[/quote]
RaYK

mja, het is terug vakantie voor mij dus die grafiek gaat er de volgende keer normaal toch weer iets anders uit gaan zien :D

moet volgens mij toch mooi haalbaar zijn om die top 50 te halen hoor
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Ruben01

Het is bijna zover mensen, het BOINC wetenschapsforum team heeft momenteel een 380 000 credits bij elkaar gevouwen. Dit brent ons momenteel op plaats 52 in de Nederlandse top. Wanneer je weet dat daar momenteel 677 teams zijn dan is dat toch al een mooie plaats.

Over 6 dagen zouden we volgens de gegevens die we hebben 2 plaatsen moeten stijgen en hebben we zo nummer 50 in ons bezit :D

Op Wereldschaal zullen we waarschijnlijk vandaag bij de 6000 beste teams van de wereld zitten, in totaal zijn er bij BOINC 72381 teams dus ook daar zijn we goed bezig.

Een top 1000 plaats op wereldschaal zou toch wel een streefdoel mogen zijn voor het grootste Nederlandstalige wetenschapsforum maar hiervoor gaan we toch iets meer computers nodig hebben. De concurrentie gaat namelijk steeds groter worden en de afstanden in credits die we moeten overbruggen worden steeds groter.

Mensen die graag willen meedoen zijn dus steeds welkom !!
RaYK

Hey hey, zie eens wat ik net gezien heb:

Code: Selecteer alles

Position in Country stats

50 out of 677
Proficiat aan iedereen in het Boinc team :P iedereen zijn bijdrage heeft ervoor gezorgd dat wij vandaag in de top 50 van Nederland zitten :P , het zal er beslist moeilijker aan toe gaan vanaf nu dus hoe meer leden de beter :D
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Ruben01

@RaYK: ik was ook juist aan het werken aan een topic :P

Toevallig dat we juist bijna op het zelfde moment zien dat we top 50 zijn :D
RaYK

Het ziet ernaar uit dat ik over een paar weken een nieuw wapen ga hebben in de Boinc race, als die er is gaat Redmess moeten opletten :D

Ruben01

Het ziet ernaar uit dat ik over een paar weken een nieuw wapen ga hebben in de Boinc race, als die er is gaat Redmess moeten opletten :D
Als je A zegt moet je B ook zeggen RaYK :P

Iets met 4 CPU's ? :P
RaYK

wat is beter dan 4 CPU's?

een Mac Pro met 8 CPU's mss.. :D , is wel nog niet voor vandaag, volgende week gebeurt de bestelling normaal gezien, maar ik kon niet wachten om het nieuws te vertellen :P

Ruben01

wat is beter dan 4 CPU's?
8 CPU's , laten draaien onder Linux en BOINC installeren :D

Terug naar “IT en informatica”