dumery
Artikelen: 0

Interdisciplinaire scriptie

Hallo,

Ik weet niet als er hier mensen zijn op het forum die tamelijk veel weten over rechten.

Maar mijn zus (die momenteel nog niet geregistreerd is) volgt Recht economie en bedrijfskunde.

Ze zit in haar 4de jaar en gaat een interdisciplinaire scriptie moeten schrijven.

Kunnen sommige mensen die hier wat over recht+economie+bedrijfskunde weten misschien wat voorstellen doen hiervoor?

(ps: ik weet niet als ik dit hier wel mocht posten, dus verplaatsen mag zeker ...)

Alvast bedankt
ferry

Re: Interdisciplinaire scriptie

Hoi Dumery + zus,

Even voor de duidelijkheid: Recht, economie en bedrijfskunde? Gaat het om een BA of MA scriptie? Dat maakt wel het nodige uit.

Verder vind ik dit soort verzoeken altijd wel een beetje lastig aangezien het een enorm breed onderwerp is en daar komt bij dat als je in je 4de jaar zit, je wel enig idee mag hebben wat je zou willen doen voor je afstuderen. En, dan zou er ook nog een begeleider moeten zijn, die als het goed is een rol zou moeten spelen bij het ontwikkelen van een onderzoeksonderwerp.

Maar goed, interessante onderwerpen zijn: de gevolgen van externe regelgeving voor het interne functioneren van organisaties, de onderlinge relatie tussen formele en informele instituties en de gevolgen van Europese wetgeving voor bedrijven.
dumery

ferry schreef:Hoi Dumery + zus,

Even voor de duidelijkheid: Recht, economie en bedrijfskunde? Gaat het om een BA of MA scriptie? Dat maakt wel het nodige uit.

Verder vind ik dit soort verzoeken altijd wel een beetje lastig aangezien het een enorm breed onderwerp is en daar komt bij dat als je in je 4de jaar zit, je wel enig idee mag hebben wat je zou willen doen voor je afstuderen. En, dan zou er ook nog een begeleider moeten zijn, die als het goed is een rol zou moeten spelen bij het ontwikkelen van een onderzoeksonderwerp.

Maar goed, interessante onderwerpen zijn: de gevolgen van externe regelgeving voor het interne functioneren van organisaties, de onderlinge relatie tussen formele en informele instituties en de gevolgen van Europese wetgeving voor bedrijven.
Ferry: alvast bedankt voor je vlugge antwoord.

Mijn zus volgt een MA scriptie. En er moet zelf gezocht worden achter een "begeleider" maar ze wou graag eerst een ondewerp vinden. Ze weet ook dat het een enorm breed onderwerp is, en daarom is het zo lastig om iets te kiezen uit al de ondwerpen, en het mag niet te breed zijn.(je kan natuurlijk je onderwerp afbakenen).

Als er nog verdere voorstellen zijn(die jullie al dan niet interessant vinden) iedereen mag er doen, ik toon ze dan wat later aan mijn zus.
ferry

Ja, ik ken het probleem :D

Wat ze ook zou kunnen overwegen is te kijken waar de mensen binnen de faculteit mee bezig zijn (welke universiteit eigenlijk?) en daarbij aan te sluiten.
dumery

ferry schreef:Ja, ik ken het probleem :D

Wat ze ook zou kunnen overwegen is te kijken waar de mensen binnen de faculteit mee bezig zijn (welke universiteit eigenlijk?) en daarbij aan te sluiten.
universiteit van leuven
ferry

Ah, ok daar ken ik verder geen mensen, dus kan ik niet verder helpen. Maar, als ze een keer over een van de onderwerpen die ik hierboven noemde wil brainstormen, is ze van harte welkom. Ik heb nog wel wat ideeen liggen.

Terug naar “Rechtswetenschappen”