meneer cavia
Artikelen: 0

Re: Waarom mag ik geen (demi) H2O drinken?

Om precies dezelfde reden geven ze mensen met uitdrogingsverschijnselen altijd water met zout en suiker er in opgelost - dan kan het je cellen inkomen in plaats van andersom.
dat is je reinste geleuter. De reden waarom men mensen met uitdrogingsverschijnselen water met zout geeft is om het zoutniveau terug op hoogte te krijgen. een persoon met uitdrogingsverschijnselen heeft namelijk veel zout verloren.

Dr. K. loot

medisch expert voor gezever
Cycloon

H20 zuiver drinken is schadelijk, in het water dat wij drinken zitten een hele hoop mineralen opgelost, dus wij drinken geen zuiver H20

En zoals hier al vaker is gezegd kom dat omdat de osmotische waarde van de cel veel te groot zou zijn, en dan krijg je zoals hier ook al vermeld een barstende rode bloedcel, kijk maar naar druiven in de zomer, wanneer het hard geregend heeft barstende deze open, ook omdat in regenwater minder mineralen zitten en de osmotische kracht van de druif groter is, dus water opslorpt en daardoor open barst, ...

Eigelijk ook hetzelfde bij sla die in de mayonaise ligt, de mayonaise trekt het water uit de sla door osmose en de sla verdort :shock:
Elmo

(BTW: H2O is gewoon water, idioot)
meneer cavia schreef:Dr. K. loot

Laten we het wel vriendelijk en gezellig houden!

Dr. Suyver

moderator
Never underestimate the predictability of stupidity...
meneer cavia

HolyCow schreef:
Anonymous schreef:
HolyCow schreef:degene die ik in het strijkijzer giet(gedeioniseerd spul) en het water dat ik in het labo gebruik zou toch zou toch hetzelfde moeten zijn

het is maar dat iemand mij dat heeft wijsgemaakt
In een strijkijzer giet je geen h20 maar koelvloeistof.
vraag me niet wat koolvloeistof is, noch wat voor strijkijzer jij hebt, maar in dat van mij giet ik water, gedeioniseerd, al is dat volgens sommigen overdreven, maar als ik drinkwater gebruik heb ik kalk op men kleren
koelvloeistof is een vettig, groenachtige, slijmerig spul dat wordt gebruikt om werkstukken in een praktijkwerkplaats af te koelen na een verhittende bewerking.

ik wil de kleren van de persoon die koelvloeistof in zijn strijkijzer giet toch niet zien hoor
Hallo1979

Ok laten we het opnieuw proberen en nu wel zonder persoonlijk te worden! Heb wat onzinnige posts verwijderd. Hou het forum gezellig én netjes! Dus ook geen sorry of weet ik wat, gewoon verder over het probleem van de zuivere h2o.

hoeveel ervan zou dan schadelijk zijn? een slokje, een glas, een liter?

overigens koelvloeistof in een strijkijzer? is dat niet zoiets als een vuurtje in de vriezer?
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)
Sint

Dit zou kunnen kloppen... moet je denk ik wel veel er van drinken. Of het rechtstreeks in je aderen spuiten natuurlijk (lijkt me buitengewoon pijnlijk).

Volgens mij krijg je zelfs een hartaanval als je gewoon water in een ader spuit. Het is dus niet alleen pijnlijk maar zelfs levensgevaarlijk.
Dino

Ok ik zal de juiste antwoorden nog eens samenvatten:

Nee je sterft niet aan het drinken van gedeioniseerd of gedistileerd water, dit zou volgens sommigen zelfs goed kunnen zijn om af en toe te doen om je lichaam te zuiveren van toxische stoffen. Nadeel alle brood nodige mineralen gaan mee en dus na lange tijd is het wel gevaarlijk

Ok nu de andere vraag

destileerd water is water dat ze koken en waarvan ze de pure waterdamp opvangen en condenceren zodat ze redelijk puur water krijgen.

Gedeioniseerd water is volgens mij water waarvan ze di ionen verwijderen, mechanisme? waarschijnlijk laten vloeien over een geladen vaste staof waardoor anionen en kationen blijven 'plakken' en puur water doorstroomd.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."
Jekke

en kan het dan niet zijn dat enkel gedestilleerd water drinken wel mag maar gedeioniseerd toch best niet omdat daar nog zuiveringstoffen in zitten? (om mensen niet tot ongezonde dingen aan te zetten hier)

alleszinds bedankt
Dino

er komen hier niet echt producten te pas.

Ale ik neem aan dat het mechanisme als volgt gaat:

Je laat water lopen door een ionenwisselaar

een ionwisselaar is een kolom met bolletjes in die ofwel positieve ofwel negatieve ladingen hebben aan hun oppervlak.

De kationen uit het water binden dan lichtjes aan de negatieve ladingen op de bolletjes, dus heb je water zonder kationen. Dit water laten ze door een kollom met positieve ladingen lopen zodat alle anionen uit het water genomen wordt.

het eind resultaat: puur H20

er komen hier geen chemische producten te pas.

een ander mechanisme is omgekeerde osmose waarbij je dan met behulp van filters puur water krijgt.

gelijk welk mechanisme gebruikt wordt je krijgt extreem puur water tot puur water.

xd
Limnothrix

Ik dacht dat een ionen wisselaar ionen uit het water capteert, maar "in ruil voor andere ionen". Zo kan je de Ca++-inhoud verlagen door een selectieve ionenwisselaar die de Ca++ vasthoudt en Na+ vrijgeeft.

Van een ionenwisselaar die alleen +ionen vasthoudt heb ik nog niet gehoord (ik kan mij ook vergissen natuurlijk).

Omgekeerde osmose is inderdaad wel een techniek waarbij je "alles" uit het water kan halen, zo ook de ionen...

Ik zelf zou ook geen gedesioniseerd water drinken, op m'n vakantiejob (op fabriek :wink: ) zeiden ze dat je er enorm buikpijn van kan krijgen (uit ervaring misschien?). Je zal er natuurlijk niet onmiddelijk van doodvallen, maar ik betwijfel of het gezond is. Water komt ook in de natuur nooit zo voor, dus we zijn er helemaal niet voor gemaakt.
Anonymous

meneer cavia schreef:
Cassanne schreef:
Om precies dezelfde reden geven ze mensen met uitdrogingsverschijnselen altijd water met zout en suiker er in opgelost - dan kan het je cellen inkomen in plaats van andersom.
dat is je reinste geleuter. De reden waarom men mensen met uitdrogingsverschijnselen water met zout geeft is om het zoutniveau terug op hoogte te krijgen. een persoon met uitdrogingsverschijnselen heeft namelijk veel zout verloren.

Dr. K. loot

Dus als je op zee zit kun je niet uitdrogen? Lijkt me raar wat je nu zegt cavia :shock:
Dino

ten eerste negeer cavia hij is gewoon uit op om reacties uit te lokken dus geen zin om er rekening mee te houden.

ten tweede wat dacht je van bv CA++ en Mg ++ uit te wisselen met H+

en SO4-- en NO3- uit te wisselen met OH-

:wink:
Limnothrix

Dino schreef:ten eerste negeer cavia hij is gewoon uit op om reacties uit te lokken dus geen zin om er rekening mee te houden.

ten tweede wat dacht je van bv CA++ en Mg ++ uit te wisselen met H+

en SO4-- en NO3- uit te wisselen met OH-

:wink:
Nu je 't zegt... :shock:

Wordt dat echter wel in de praktijk toegepast, want om de zoveel tijd moet je die ionenwisselaars dan vervangen (regenereren), wat me immens duur lijkt als je op industriële schaal water wil gaan deioniseren. En je moet de pH nog corrigeren ook, want als je meer anionen had dan kationen in je water dan heb je basisch gedeioniseerd water (overmaat OH-) en vice versa.

Het kan zijn hoor, maar ik vraag het me alleen af...
Anonymous

Even een toevoeging:

Als iemand enige duren door de extreme hitte in een woestijn loopt. Hij komt bij een waterbron en drinkt een emmer water leeg. Enkele momenten later valt hij dood neer. Misschien dat nu het een en ander wat duidelijker is geworden.

Ik neem aan dat het gros van de mensen weet die hier komt, waardoor dit komt...En voor de anderen denk gewoon logisch na.. :shock: ;)
The Don

waarom zo moeilijk doen met ionenwisselaars als gewoon het water uit je fluitketel al grotendeels gedeioniseerd is? (de waterdamp die eruit komt bedoel ik dan natuurlijk :shock: )

Terug naar “Geneeskunde”