Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Iderey
Artikelen: 0

Noordwest-kaukasische talen.

Beste forumlezers,

mijn eerste post.

Ik vroeg me af of er leden zijn die wat weten over de Abchazo-Adygeïsche ofwel de Noordwest-Kaukasische talen. Deze talen worden gesproken door een klein aantal mensen. Ook worden deze talen gesproken(in mindere mate) door de mensen in de diaspora(Turkije, Israel, Nederland, Duitsland, Frankrijk en USA&Canada).

Ik zelf kan delen er van verstaan(Kabardijns) en ben het verder aan het leren.

Maar ik vroeg me af of iemand er wel eens van heeft gehoord. Of misschien een onderzoek naar heeft gedaan.

Mvg
Klintersaas
Social:

Re: Noordwest-kaukasische talen.

Ik heb er zeer zeker al van gehoord en ken enkele karakteristieken van deze taalfamilie, maar ik weet niet of dat genoeg is om je eventuele vragen te beantwoorden.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Iderey

In welke maten ben je bekend met deze taalgroep?? Of misschien een specifieke taal uit de regio??

Mag ik ook vragen hoe/waarom je hierover wat weet, interesse/studie?

Mvg
Klintersaas
Social:

In welke maten ben je bekend met deze taalgroep?? Of misschien een specifieke taal uit de regio??
Ik ben oppervlakkig bekend met enkele grammaticale en fonetische kenmerken en bijzonderheden van deze talengroep. Verder weet ik welke talen tot deze groep beho(o)r(d)en en waar die gesproken worden. Mijn kennis beperkt zich echter tot het theoretische aspect en ik spreek dan ook geen letter Abchazisch, Kabardisch, Circassisch of een andere Noordwest-Kaukasische taal.
Mag ik ook vragen hoe/waarom je hierover wat weet, interesse/studie?
Uiteraard mag je dat, vragen staat namelijk vrij. Ik ben bekend met deze taalgroep uit interesse. Ik heb namelijk een zeer breed interessegebied (te breed eigenlijk) en op een dag vond ik het gewoon leuk om me eens te gaan verdiepen in de verschillende taalfamilies. Het grootste deel van die kennis is echter al uit mijn hoofd verdwenen, maar andere zaken blijven hangen.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Iderey

Aangezien mijn moeder Abchazisch is en mijn vader Kabardisch, heb ik dus huis nooit echt deze talen geleerd. Van beide een beetje. Moet zeggen dat Abchazisch wat lastiger is. Ben nu met zelfstudie aan het leren, gelukkig is er wel wat te vinden op internet. Maar uitspraak blijft toch lastig.

Bedankt voor de info.
Klintersaas
Social:

Veel succes met je zelfstudie, maar zoals boven uitgelegd kan ik je daar niet bij helpen.

Terug naar “Taalkunde”