Veertje
Artikelen: 0

Man/vrouw weergave van gebruikers

oktagon schreef:Bij franse fora wordt er onder je avatar -wel op eigen initiatief-een tekentje gegeven in de vorm van een bekend pijltje,of je mannetje,resp. een vrouwtje bent.

Dus..... :D

Ps.Ik bekeek haar profiel en zag dat ze een vrouw was,dus het systeem zou dat kunnen honoreren dmv een codering

(benadering,Latex heeft dit m.i. niet) v of ^ .
Het viel me ook al op dat er iets niet helemaal lijkt te kloppen. Op zich is dacht ik de bedoeling dat het "poppetje" links naast je gebruikersnaam bij elke post uiteindelijk roze (v) of blauw (m) of grijs (niet ingevuld) zou moeten zijn. Daarbij dacht ik altijd dat je eigen poppetje rood getoond wordt. Zo te zien werkt dat niet goed. Het gekke is dat ik jouw poppetje en de mijne allebei rood zie, terwijl alle anderen in deze topic (opmerking: de topic waar oktagon's gequote post was geplaatst, klik op de snapback van de quote) grijs zijn. Als je dan met je muis boven een gebruikersnaam gaat staan krijg je een kadertje met een pijl naar beneden rechts in het kader. Klik, en je krijgt een menuutje waarbij de eerste optie is: "Bekijk profiel". Daarnaast staat wel de juiste kleur poppetje (waarbij mijn eigen roze) die overeenkomt met wat in het profiel is ingevuld. Raar dus dat dat niet zichtbaar is in het scherm van een "viewtopic".

Misschien dat iemand hier uitsluitsel over kan geven? En ook, wat het rode poppetje nu precies aan zou moeten geven, want daar ben ik niet zeker van?
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
Veertje

Re: Man/vrouw weergave van gebruikers

oktagon schreef:De URL ga ik ook bekijken.

Resultaat Rode poppetje is een wuufje;grijze poppetje een ventje,dus een ander systeem,ook wel leuk! :D
Dat kan niet kloppen, zie wat je verder schrijft:

Er zitten wel soms verwisselingen in als ik me niet vergis,maar val me daar ajb niet om aan,dan vergis ik me en dat is menselijk!

Ik zie intussen,dat de directie mij beschouwd als een wuufje,doch ik heb me als een ander soort aangeduid en ben ook een echt ventje!
Dat laatste schreef ik dus ook al (dat ik jouw poppetje rood zie). Software (en niet de directie) voert over het algemeen alleen maar opdrachten uit. Als jij hebt aangegeven dat je een "ventje" bent en ik dat ik een "wuufje" ben, dan is het raar als de software de twee verschillende opdrachten die wij hebben gegeven toen we ons profiel invulden op dezelfde manier interpreteert. M.a.w.: je conclusie: rood is een wuufje, grijs is een mannetje, kan niet kloppen. Er moet iets anders aan de hand zijn. Zie daarvoor ook bijvoorbeeld dit bericht van (sandra). Zij heeft in haar profiel duidelijk aangegeven vrouw te zijn, maar als ik haar posts bekijk zie ik naast haar gebruikersnaam gewoon een grijs poppetje.
Ger

Poppetje wat je ziet bij topicview naast iemands gebruikersnaam is offline/online weergave. Rood=online, grijs=offline. Bij iemands profiel is het mannetje, vrouwtje of ongedefinieerd. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Veertje

Poppetje wat je ziet bij topicview naast iemands gebruikersnaam is offline/online weergave. Rood=online, grijs=offline. Bij iemands profiel is het mannetje, vrouwtje of ongedefinieerd. :D
Aha, kijk, dat verklaart het. Dank!

P.S: waarbij ik me dan wel afvraag of die weergave zo belangrijk is. Gezien het feit dat ik (zelfs, maar ik hou hier een slag om de arm, want het kan ook volledig aan mij liggen dat ik dat niet begreep) al niet doorheb dat het hier om offline/online verschillen gaat). Onderaan de index pagina kun je zien wie online is, volgens mij kijken de meeste mensen daarnaar en niet naar de kleur van de poppetjes. Als ik dat verkeerd zie, en er mensen zijn die wel degelijk naar de kleur van het poppetje kijken om te bepalen of iemand online/offline is, zeg het maar.

Anyway, is het niet handiger om de kleur van de poppetjes bij een topicview af te stemmen op het geslacht ipv op het al dan niet online zijn? (waarbij ook: is dat makkelijk te veranderen).
Ger

Tsja, wat is handiger... Geen idee eigenlijk. Ik ben van andere forums ook een online/offline indicatie gewend in de buurt van iemands avatar, al is het dan meestal een tekstueel-achtig-iets wat natuurlijk duidelijker is. Daarom kon ik die link bij het poppetje wat makkelijker leggen misschien. En eerlijk gezegd vind ik het ook wel handig om direct te zien of iemand online is of niet, maar da's ook weer net zo persoonlijk.

Het is wel vrij eenvoudig aan te passen gok ik, maar de meerwaarde is me nog niet echt duidelijk. Als ik even heel rechtlijnig denk (zonder een waarde-oordeel te willen geven) staan alle persoonlijke gegevens over mensen in hun profiel. Dus leeftijd, woonplaats, interesses, opleidingsniveau... En dus ook het geslacht. En informatie die van belang kan zijn bij het lezen van een topic staat in het topic weergegeven. Dus de gebruikersgroep, het aantal berichten, de avatar en dus ook online/offline.
- Jimi Hendrix -
oktagon

Ik het verhaal van Ger wel begrepen (wat de opzet is),maar vind ook de franse methode met het aangeven van het geslacht (bij mijn franse forum links onder je avatar) dmv.het `medische`teken toch wel geinig om te zien,heeft mogelijk niets met functionaliteit te maken.

Maar mag er iets ook niet functioneel zijn,een avatar is ook maar een plaatje,waar achter iemand meent zijn persoon´lijkheid' te verbergen als ik het idee voor een avatar goed weergeeft.

Maar ook daarover kun je gaan filosoferen!

Bedankt voor je begeleiding Veertje,je lijkt me toch nog wel een handelbaar wuufje! :D
Veertje

Het is wel vrij eenvoudig aan te passen gok ik, maar de meerwaarde is me nog niet echt duidelijk. Als ik even heel rechtlijnig denk (zonder een waarde-oordeel te willen geven) staan alle persoonlijke gegevens over mensen in hun profiel. Dus leeftijd, woonplaats, interesses, opleidingsniveau... En dus ook het geslacht. En informatie die van belang kan zijn bij het lezen van een topic staat in het topic weergegeven. Dus de gebruikersgroep, het aantal berichten, de avatar en dus ook online/offline.
Daar zit ook weer wat in. En eigenlijk is het (nu ik dan eindelijk doorheb wat het rode poppetje betekent) best prettig zo. :D
oktagon

Ik poogde de franse avatar te copieren met het man-symbool,maar dat lukte niet!

OKTAGON

Planète en formation

Emploi : architect/ingenieur

Loisirs : div

Onderwerp: Part du KORAN? Mon 31 Mar 2008 - 16:35
zpidermen

Rood=online, grijs=offline.
Is het niet handiger/duidelijker om voor online een groen poppetje te nemen?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Ger

Vat het niet negatief op, maar waarom? Volgens mij is er geen enkele standaard voor, meer wat een beetje past bij de rest van de opmaak. Eerlijk gezegd vind ik rood dan beter passen dan groen.
- Jimi Hendrix -
Jan van de Velde
Moderator

Ik poogde de franse avatar te copieren met het man-symbool,maar dat lukte niet!

oktagon
oktagon 843 keer bekeken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Veertje

Is het niet handiger/duidelijker om voor online een groen poppetje te nemen?
Ik denk niet zozeer dat de kleur verwarrend is maar het gegeven dat het een poppetje is. Zou het een soort weergave van een "lampje/LED" zijn, dat aan staat met een kleur, en uit staat als het lichtgrijs is, dan zou het duidelijk zijn. Dan maakt het niet uit of het lampje, als het aanstaat, groen, rood, blauw of wat dan ook is.
Ger

Als je zou willen zoeken naar leuke icoontjes, houd ik me aanbevolen. Bij SFB heb ik het overigens zo:

Afbeelding

Afbeelding

Dat valt natuurlijk eenvoudig te kopieren naar WSF (mits Miels het daarmee eens is natuurlijk). Of wat anders, als het de duidelijkheid ten goede komt zonder het geheel te storen.
- Jimi Hendrix -
Veertje

Ger schreef:Als je zou willen zoeken naar leuke icoontjes, houd ik me aanbevolen. Bij SFB heb ik het overigens zo:

Afbeelding

Afbeelding

Dat valt natuurlijk eenvoudig te kopieren naar WSF (mits Miels het daarmee eens is natuurlijk). Of wat anders, als het de duidelijkheid ten goede komt zonder het geheel te storen.
Die had ik inderaad vanochtend bekeken (hoe zou Ger het op zijn eigen forum geregeld hebben). Op die manier is verwarring natuurlijk uitgesloten.

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”