Deze topic heeft eindelijk bij mij zijn doel bereikt en ik heb alles uit de "kast" gehaald wat ik kon vinden.
Je moet wat materiaal betreft uitgaan van wrs.materie,die door ons techneuten nog niet goed hanteerbaar gemaakt zijn maar waarvan men wel het bestaan weet.
Verder qua vormgeving en structuur zul je moeten gaan denken aan de natuur en bijv. naar de botstructuur en botmaterie van vogels en amphibien en wrs.insecten als mieren en spinnen met hun eigen anatomie.
Bekijk je die structuur,dan zie je modellen die door ons via rekenprogrammas op mechanica-gebied nog niet te berekenen zijn en de opbouw is een sterke materie bestaande uit grote en kleine schuimachtige holtes.
In de industriele techniek en vormgeving gaat men al in de richting van technieken om lichte sterke producten te maken d.m.v. kunststoffen (var.lange molecuulketens -polymeren-) als bijv. pvc.,pu,pmma,etc.
Deze kunststoffen worden oa. ontwikkeld in de chemische industrie uit aardolie tot grondstoffen,welke verder worden verwerkt in bijv.bolletjes kunststof.
Op bewerkingsmachinegebied zijn er spuitgietmachines ontwikkeld,die deze bolletjes,al dan niet met toevoeging van calcium en kleurstoffen en mogelijk vloeib.gassen via drukverhoging gezamenlijk vloeibaar maken en dan in aangesloten mallen spuiten.
Als jij (jullie) nog in de studeerfase zitten,kan ik je dus industriele vormgeving en technieken aanraden,maar we gaan verder:
Tracht dus een materiaal te ontwikkelen,mogelijk een combinatie van licht materiaal als aluminium,titanium,etc.,maak een legering en tracht via de een of andere toevoeging van vloeibaar gas,daar een schuim-gietmaterie van te ontwikkelen.
Dat is een werkmethode ,die oa.wordt gevolgd bij huish.artikelen op allerhande gebied.Ik was er vroeger een jaar bij betrokken,dus weet er iets van.
Ik verwacht,dat zoiets in de toekomst mogelijk is als je kijkt wat er aan schuimmaterie in onze aarde zit aan gesteente als basaltlava,travertin (schuimachtig marmer),puimsteen,etc,etc.
Leonardo da Vinci was in de 15e eeuw bezig om voor zijn zijn futuristische producten te ontwerpen,dus als je student ecreatief bent ligt er een wereld voor je open;alleen zul je zelf op pad moeten en veel vrije tijd eraan moeten besteden.
Net als waaraan ik nu bezig ben om wat op te graven uit mijn grijze cellen!