Moderator: Rhiannon
En wat zou tsjeef dan betekenen?
TS schreef wel degelijk "officiële term"De vraag ging over het algemeen aanvaarden;
Daar ben ik het mee eens, maar...Of een woord in Van Dale staat of niet, is in elk geval geen criterium.
... dergelijke woorden kun je niet opnemen: het aantal mogelijke samenstellingen is quasi-oneindig.Lang niet alle woorden die bestaan staan daarin, neem een tamelijk gewoon woord als fietszadel; het wordt wel in omschrijvingen gebruikt, maar het staat niet in de alfabetische woordenlijst.
TS schreef wel degelijk "officiële term"
Nee hoor, het wordt ook in de actualiteit veelvuldig gebruikt (en dan vooral in politieke context).Ik heb hier eens rondgevraagd op mijn kot aan een 15-tal rasechte vlamingen die wonen van hasselt tot in roeselare en geen enkel heeft ooit van zijn leven van een tsjeef gehoord , mss is dat iets dat enkel de hele oude generatie gebruikt ofzo?
De term "fietszadel" staat wél in de Woordenlijst Nederlandse Taal.Fietszadel staat er logischerwijs niet in aangezien fiets en zadel er wel instaan en in het nederlands kan je oneindig veel samenstellingen maken.
Hier op kot wel. En wij zijn nog niet van die leeftijd om ons "de hele oude generatie te noemen".Ik heb hier eens rondgevraagd op mijn kot aan een 15-tal rasechte vlamingen die wonen van hasselt tot in roeselare en geen enkel heeft ooit van zijn leven van een tsjeef gehoord , mss is dat iets dat enkel de hele oude generatie gebruikt ofzo?