Het is een extra opgave in de cursus onder het hoofdstuk statische methoden.
Het denk ik niet de bedoeling dat wat zo'n gans paneel kunnen maken e.d. maar als tussendoortje wou ik gewoon graag de oefening oplossen, enkele zaken opzoeken en ondertussen wat bijleren.
Ik heb ondertussen al wat zitten rondneuzen op wikipedia en daar heb ik iets gevonden hoe je een "Canvas" moet programmeren:
http://en.wikibooks.org/wiki/Java_Programming/Canvas
Ik wou eens testen of ik iets tevoorschijn krijg maar wanneer ik de onderstaande code uitvoer krijg ik 2 errors:
import java.awt.*;
import javax.swing.*;
public class MyCanvas extends Canvas
{
public MyCanvas()
{
}
public void paint(Graphics graphics)
{
}
public static void main(String[] args)
{
MyCanvas canvas = new MyCanvas(); // We initialize our class here
JFrame frame = new JFrame();
frame.setSize(400, 400);
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.getContentPane().add(canvas); // Here we add it to the frame
frame.setVisible(true);
}
}
Als ik de code uitvoer krijg ik:
-non-static variable this cannot be referenced from a static context
-inner classes cannot have static declarations
Mijn stukje code voor de rechthoek, bijvoorbeeld: (moet nog wel aangepast worden zodat ik mijn lengte e.d. kan inlezen)
public void paint(Graphics graphics)
{
graphics.drawLine(10, 20, 300, 310);
}
Zou ik dus ergens in de stuk code voor het canvas moeten krijgen (dat natuurlijk eerst moet werken).
Weet er iemand een oplossing voor het canvas probleem en het integreren van de rechthoek ?