snap ik niet. Als een auto snel op een obstakel inrijdt is er toch juist minder tijd om de airbag te ontplooien vóórdat de botsing plaatsvindt, en zal de airbag toch ook minder ontplooid zijn?
Okay,de auto heeft een snelheid (va) en de voorkant van de airbag schiet naar voren met een snelheid (vb).
De airbag klapt volledig uit in 0.31 sec, de bereikte lengte is dan 3.80 m. Dus vb = 3.80/0.31 = 12.26 m/sec.
Het activeren van de airbag vindt plaats 0.5 sec voor de impact.
De lengte die de airbag bereikt heeft als hij tegen het obstakel botst, wordt:
sb = 0.5 . va . vb/va +vb, binnen het lineaire gebied: 6 ≤ va ≤ 20 m/sec.
Het uitklappen van de airbag verloopt in dat geval volgens de grafiek hieronder. Ik weet niet of een explosie in een bag een dergelijk effect kan hebben. Misschien dat een chemicus-airbagspecialist hier meer over kwijt wil.
Ook de hardheid (H) van de bag en/of van het vullingsmateriaal moet variëren als functie van de rijsnelheid. t Hoeft geen continu verloop te hebben, t mag ook in stappen.
[attachment=2113:Bild0272...graf__OK.JPG]
Ik wil het bij een aanrijding zo confortabel mogelijk voor de inzittenden, misschien ook op het financiële vlak. Als het zou lukken en als het allemaal betrouwbaar werkt, dan zou je in de meeste gevallen enkel de airbag hoeven te vervangen en niet de hele auto hoeven weg te gooien.
Smile ! You might live longer.
On the internet you almost can do everything that makes you happy.
You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.