oktagon
Artikelen: 0

Re: Afbeeldingen plaatsen

Slotje, wat mij betreft. pi.gif
Veertje

Miels schreef:Dat is de maximum omvang voor een bericht. Voorheen dacht ik dat dat was voor de tekst, dus exclusief eventuele bijlagen. Dat bleek een foutieve gedachte: het maximum is van toepassing op het geheel, dus tekst inclusief bijlagen.

Ik zal de rechten bij gaan stellen.

Zoals is gedaan: gebruikersniveau's en rechten. Wat ik me daarbij afvraag (voor mijn eigen duidelijkheid) is wat de sterretjes betekenen in de tabel bij de item "omvangslimiet per post", en ook wat een gemiddelde hoeveelheid tekst ongeveer in beslag neemt in een post (zonder de plaatjes).

Anyway oktagon, zoals je ziet had Miels al aangegeven dat nu grotere plaatjes geplaatst kunnen worden. Misschien realiseerde je je niet dat het ging om de gebruikersniveau's/rechten die hij heeft aangepast.

Mijn avatar is 2,2 Kb, de jouwe 2,9 Kb. Hangt allemaal sterk van resolutie af.

Onderstaand plaatje is 14,7 Kb maar heeft een zeer hoge resolutie zoals je kunt zien:

Afbeelding
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
oktagon

Dat is tenminste een vriendelijke reactie aan mijn adres,Veertje! :D
Veertje

Denk eigenlijk dat de anderen het ook niet kwaad bedoelen hoor :D . Eerder een beetje miscommunicatie tussen jullie (laten we dat maar laten rusten).

Heb trouwens nog wat toegevoegd aan mijn post boven, terwijl jij alweer een reactie had geplaatst.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
Miels
Beheer
Artikelen: 6

Wat ik me daarbij afvraag (voor mijn eigen duidelijkheid) is wat de sterretjes betekenen in de tabel bij de item "omvangslimiet per post"
Dat stond er inderdaad nog niet bij, zojuist vermeld onder die tabel.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Worldsaver

Jan van de Velde schreef:Als ik het goed begrijp is de omvang per afbeelding voor nieuwere gebruikers beperkt tot 5 kB.

Ik ervaar dat als wel heel weinig. Ik ben er al regelmatig tegenaan gelopen in interessantere huiswerktopics dat ik iemand om een verduidelijkende afnbeelding bij zijn probleem vraag. De TS doet dan zijn best om ten eerste die afbeelding te maken en vervolgens uit te zoeken hoe die hier geplaatst kan worden, om vervolgens kennelijk tegen een limiet van 5 kB per afbeelding aan te lopen. Dat is a) wel heel erg zonde van de moeite en b) niet handig.

Je moet al heel handig met afbeeldingen zijn en bovendien niet zo veel af te beelden te hebben om binnen die limiet te kunnen blijven. Ik weet niet wat de juiste reden voor die limiet is, maar stel hoe dan ook voor om die fors te verruimen, toch zeker naar minimaal 50 kB.
Beste Jan, Je hebt ook mij gevraagd om illustratie´s van mijn vindingen te maken.(stroom makend drijvend land)

Ik heb dit vannacht ook gemaakt, het zijn in totaal 9 bmp files die in volgorde de stappen laten zien wat ik bedoel!

Het is me wel nog niet duidelijk (ook na het lezen van deze pagina) hoe en of ik alle plaatjes kan invoegen in een bericht, of kan ik ze beter verdelen in achtereen volgende berichten?

Want na het zien van de illustratie´s zal het voor velen een stuk duidelijker zijn!

Ik zal ze proberen aan het bericht toe te voegen waar het betrekking op heeft. (Theorieontwikkeling)

Bij voorbaat dank voor de reactie´s

World Saver.
dirkwb

Waarom post je je bericht 3 keer? Je kan je plaatjes verkleinen door een ander formaat (bijv. jpeg) te kiezen een andere optie is imageshack te gebruiken.

Edit: Ypsilon heeft 2 berichten verwijderd.
Quitters never win and winners never quit.
ypsilon

Jan vdV heeft de uitleg hier zelf al mooi gedaan: helpitem afbeeldingen plaatsen
dirkwb

In dit topic:

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=88320

doet de bijgeplaatste afbeelding het soms wel en soms niet, door wat wordt dit veroorzaakt?
Quitters never win and winners never quit.
Jan van de Velde
Moderator

Ik denk dat freeimagehosting gewoon wat traag is.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ger

Dat denk ik ook, het is niet iets waar wij direct invloed op hebben. Een goed alternatief om afbeeldingen gratis te uploaden is fotopocket, werkt al zolang als ik het gebruik perfect.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”