Moderator: Jan van de Velde
Mijn PC draait al ruim 2 jaar 24/7, geen problemen gehad.Daar heb je wel gelijk in, dat een pc eerder vervangen is dan dat ie de kans gehad heeft van effectief te verslijten. Ook raad ik mensen helemaal niet aan om hun pc non-stop te laten draaien, tenzij dat voor één of andere reden echt nodig is. Maar, inderdaad, dergelijk gedrag ivm de pc kiest men zelf, afhankelijk van het gebruik van de pc en het bewustzijn van de kosten daarvan; één methode is niet de beste, het hangt van de situatie af.
Waar zei ik dat je dan problemen krijgt? Ik heb hier anderhalf jaar lang twee workstations en een server draaiende gehad, waarvan twee 24/7 draaiden (de andere workstation gunde ik van tijd nog wat rust). Het laatste wat je mij hoort zeggen is dat dat slecht is voor je pc, dat weet ik uit ondervinding. Waarom ik het wél afraad, is voor energiebesparing. Als je je pc niet echt nodig hebt vind ik het grote zonde om die continu te laten draaien, enkel vanwege de verloren energie.Mijn PC draait al ruim 2 jaar 24/7, geen problemen gehad.
Idd slaat dit, op die plek, nergens op.Van je laatste 'non-bold' zin begrijp ik al helemaal geen snars, maar goed, dat zal wel aan mij liggen dan...
Zou moeten ja... Die dingen van tegenwoordig kunnen niet veel meer hebben met al die Chineese elco's. Alleen de merkproducten doen het nog relatief goed, maar de witte merken is een ramp. Voor de rest is het om de haverklap een droge elco in de voeding of op de graka.De voeding moet voor langere tijd idd een hogere stroom verwerken. Hierop is die echter gedimensioneerd, en dat maakt dus niet uit.