Moderators: jkien, Michel Uphoff
de ruimte waarin die sterren hangen is 3-dimensionaal en heeft geen midden.
De ruimte waarin ze hangen!?
Het is geen kinderkamer.
Sterren hangen niet.
Ze...zweven ook niet....ze....wat doen ze eigenlijk?
Tommiesfeestjes schreef:De ruimte waarin ze hangen!?
Het is geen kinderkamer.
Sterren hangen niet.
Ze...zweven ook niet....ze....wat doen ze eigenlijk?
Ben ik het niet mee eens, de sterren opzich bewegen niet, de ruimte tussen de sterren beweegt, en wordt groter, je kan het zien als een grote cake met rozijnen erin, de rozijnen worden niet groter, alleen zodra je de cake gaat bakken, wordt de ruimte TUSSEN de rozijnen groter en groter, met de rozijnen gebeurt verder niets. En zo kun je de bakkende cake ook zien als metafoor voor ons heelal, het dijdt uit, het staat niet stil, de massa van de cake wordt groter, in de lucht.... Moeilijk om te begrijpen, maar hopelijk is het zo makkelijker.Ze zijn tot stilstand gekomen en zijn nu in balans denk ik Smile
Klopt, voorzover je het kan zien als grote afstanden maar goed, gezien de aanwezigheid van de blauwverschuiving van Andromeda, komt het dichterbij, dat is natuurlijk relatief gezien, en zjn er talloos meer metingen die een roodverschuiving constateren van andere sterren (stelsels) Hierbij verwijs ik weer naar mijn Cake theorie...Dat we naar andromdeda gaan is lokaal zelfs dat we naar de virgo cluster zweven is nog lokaal te noemen. Als je gaat kijken naar echt grote afstanden Dan zie je toch echt dat alle sterrenstelsels van ons af bewegen