1,2
Artikelen: 0

Re: [Mechanica] Relatieve middelpuntvliedende kracht

ajw schreef:Dit artikel geeft volgens mij aardig de verschillende standpunten weer die in deze discussie naar voren komen

http://www.padrak.com/ine/INERTIA.html
Bedankt voor de link. Ik zal hem vanavond proberen te lezen. Ik ga nu weg.
xjasperx

Volgens de relativiteitstheorie van Einstein is alle beweging en rotatie relatief t.o.v. van andere objecten.

In ons universum bewegen talloze objecten zich in verschillende richtingen. Maar je kan veronderstellen dat er een gemiddelde bestaat van al die verschillende bewegingsrichtingen. Wanneer een object zich versnelt of roteert t.o.v. dat "gemiddelde", dan ondervindt dat object dus versnellingskracht of middelpuntvliedende kracht.

Volgens de relativiteitstheorie is zwaartekracht, versnellingskracht en middelpuntvliedende kracht feitelijk hetzelfde! Dit zou betekenen dat wij op onze planeet aarde geen zwaartekracht zouden ervaren, als er buiten onze planeet geen verdere materie in ons universum aanwezig zou zijn!

Waarschijnlijk zijn alle natuurconstanten afhankelijk (ingesteld) door de totale configuratie van het universum.

De voorspellingen die vanuit de relativiteitstheorie kunnen worden gedaan, blijken tot op heden keer op keer bevestigd te worden door de (steeds nauwkeuriger wordende) waarnemingen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die theorie de absolute waarheid is, maar het wil wél zeggen dat die theorie daar aardig bij in de buurt komt!
dirkwb

Je weet dat dit alweer 2 jaar oud is, toch? :D
Quitters never win and winners never quit.

Terug naar “Klassieke mechanica”