Wat is zo'n zonnehoek dan precies. Bij mij op school hebben we met wiskunde veel goniometrie gehad, maar de praktische kant daarvan blijft vaak in het ongewisse.
we hebben wel het hoofdstuk goniometrie gehad en dingen moesten uitrekenen met goniometrie dus ermee omgaan kan ik wel
maar omdat ik in het laatste jaar zit moeten we een praktische opdracht maken en van 10 verschillende objecten de zonnehoek berekenen dat moesten we dan met een stok doen waarvan we wiste hoe lang die was en de schaduw die die geeft opmeten en met die gegevens weer de zonnehoek berekenen met de sinus of de tangens en als je die had kon je bijv van een flat gebouw ook de zonnehoek berekenen dan wist je dus niet hoe groot het gebouw was maar je kon de schaduw wel op meten en zo dus weer de zonnehoek uitrekenen zeg maar.
Snap je het nog?
Nou dat heb ik dus gedaan en nu moet ik verder achtergrond informatie hebben om bij dat werkstuk te doen maar wat voorn informatie precies weet ik dus ook niet ze leggen het nou niet echt uit zeg maar.
Ze geven je een papiertje daar staat op wat je moet doen en de rest moet je zelf uit zoeken