ACMilan
Artikelen: 0

Invloeden op het hart

Hallo, ik hoop dat ik hier juist zit, anders gelieve het te verplaatsen.

Ik moet een persoonlijk werk maken over de invloeden van het moderne leven op het hart.

Ik heb het onderwerp al afgebakend naar : stress, voeding, roken, drinken en gebrek aan lichaamsbeweging.

Mijn vraag nu is of jullie nog BETROUWBARE websites hebt over dit onderwerp.

Als jullie er zelf sites over hebben mag je deze ook geven, deze zullen uiteraard vermeld worden bij de literatuurlijst.

Ik heb reeds volgende bronnen :

Boeken

Kinderen met een hartafwijking

cholesterol en hart -en vaatziekten

het hartboek

omgaan met hart en vaatziekten

cholesterol, zorg dat je goed zit

het hart zit links en andere medische misvattingen

werken aan gezonde vaten

Alvast bedankt voor jullie tijd !
ypsilon

Re: Invloeden op het hart

Ik zou zeggen: ga googelen, kijk of verschillende sites hetzelfde zeggen, en naar welke bronnen zij verwijzen.

De site van de WHO is misschien ook een goed vertrekpunt.
ACMilan

ypsilon schreef:Ik zou zeggen: ga googelen, kijk of verschillende sites hetzelfde zeggen, en naar welke bronnen zij verwijzen.

De site van de WHO is misschien ook een goed vertrekpunt.
Ik heb al 'gegoogled' maar de betrouwbaarheid van deze site's is meestal moeilijk te achterhalen, zelfs al zeggen 100 site's hetzelfde kan ik nog steeds niet bewijzen dat het betrouwbare informatie is.

Ik dacht misschien dat er hier mensen waren die zich met dit onderwerp bezig hielden en zo dus zeker betrouwbare bronnen konden vinden.

Indien dit topic in jou ogen onnodig is mag je het altijd dichtdoen.
ypsilon

Dit hoeft niet dicht hoor. Ik haalde overigens al de site van de WereldGezondheidsOrganisatie aan, daar vind je misschien al één en ander. Je kan ook altijd delen van een bron hier quoten, zodat andere gebruikers kunnen aangeven of iets betrouwbaar is of niet.
ACMilan

Ik heb een vraag, maar aangezien het deels te maken heeft met dit plaats ik ze hier maar.

Het gaat over adrenaline, via google ben ik te weten gekomen dat het gemaakt wordt in de bijnieren en dat hij effecten heeft op bloeddruk, spierspanning, ademhaling.

Maar wat zijn de verdere gevolgen ?

Bij bloeddruk zou het logische gevolgen zijn dat de bloeddruk te hoog wordt en dat zo langzaam aan de wanden van de bloedvaten gaan aftakelen vanwege de druk, spierspanning( wat je hier als verhogen van de hartslag zou kunnen beschouwen?) zou dan hetzelfde effect moeten hebben als de effecten die een atleet op zijn hart toelegt, alleen dan in veel kleinere mate ?

Maar ik vraag me af, wat is adrenaline eigelijk en welke diepgaande gevolgen heeft het ?
ypsilon

De wiki lijkt me vrij uitgebreid. De effecten van adrenaline zijn niet zo langdurig dat ze schade toebrengen aan het lichaam (ze zijn juist bedoeld om lichaam toe te laten zich tegen schade te beschermen).
ACMilan

De wiki lijkt me vrij uitgebreid. De effecten van adrenaline zijn niet zo langdurig dat ze schade toebrengen aan het lichaam (ze zijn juist bedoeld om lichaam toe te laten zich tegen schade te beschermen).
Maar kan adrenaline ook geen schade geven als iemand aan stress lijdt ?

Dan wordt er normaal toch meer adrenaline geproduceerd dan normaal, of zit ik nu mis ?

Want een langdurige tijd teveel adrenaline kan toch ook niet goed zijn voor je lichaam.
Wimpie44

Je geeft in je vraag niet aan voor wat voor opleiding en niveau het werkstuk gemaakt moet worden. Met kopieren, knippen en plakken van wat je links en rechts op internet tegenkomt zou ik oppassen. Veel info gaat een eigen leven "als waarheid" leven. Ook met Wiki info zou ik oppassen, het is wel een leuke opstarter.

Kreten als onderzoek of wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond ..... zeggen op zich heel weinig.

Zoek je materiaal in betrouwbare bronnen, met credit.
Mrtn

Onderaan pagina's op wiki vindt je bronnen en externe links. Deze zijn vaak erg handig.. duik daar eens in.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-
Musixiq

Ik raad je eens het roken onder de loep te nemen. Niet wat roken met je doet, maar waarom mensen eigenlijk roken en blijven doen. Dat zal je een heel end brengen en antwoord geven op ook je andere vragen.
ACMilan

Ik raad je eens het roken onder de loep te nemen. Niet wat roken met je doet, maar waarom mensen eigenlijk roken en blijven doen. Dat zal je een heel end brengen en antwoord geven op ook je andere vragen.
Bedankt voor de raad maar ik heb het onderwerp ondertussen al moeten afbakenen naa de invloed van bewegen op het hart.

Op de vraag van welk niveau het moest zijn, ik zit in het secundair onderwijs dus universitair niveau is waarschijnlijk net te hoog gegrepen, hoewel het niveau van onze biologie toch tamelijk hoog ligt in mijn ogen (qua naamgeving toch zeker).

Terug naar “Geneeskunde”