juistumsanderol schreef:wat bedoel je met gooi een vliegtuigje weg ???
Dat je in een vliegtuig staat en een papierenvliegtuigje in het vliegtuig laat zweven ?
Moderator: physicalattraction
juistumsanderol schreef:wat bedoel je met gooi een vliegtuigje weg ???
Dat je in een vliegtuig staat en een papierenvliegtuigje in het vliegtuig laat zweven ?
Inderdaad..De luchtverplaatsing van het weggegooide (papieren vliegtuigje) blijft dan toch, ............? Stel je hebt een afgesloten cilinder waar bv. een op afstand bestuurbare helicopter in staat, dan zou die cilinder toch nét zoveel wegen als de helicopter toch in die cilinder rondvliegt of ,..................?!?!?!
Wat die vogels ook doen, de dichtheid van het systeem blijft altijd gelijk, dus de opwaarste (in dit geval negatief) kracht veranderd ook niet, de weegschaal zal dezelfde waarde aangeven.
mngm schreef:maar als de vogels naar boven vliegen, waardoor de zwaartekracht op de vogels groter word (bv 11newton) dan wijzigt de formule voor die vogels: gewicht = 11*massa dus dan weegt je vliegtuig meer.
als de vogels naar beneden vliegen vermindert de zwaartekracht op de vogels waardoor het vliegtuig minder weegt.
Leuk man! ik heb dit een paar dagen geleden in eenzelfde topic op www.fokforum.nl gepost... of kom jij daar ook wel eens?woodstock schreef:Hoe zit dat dan met vissen in een aquarium?
(zou je dit dan onder water moeten wegen?)
Naar mijn mening hoef je de vogels er niet bij te tellen. Stel je hebt een kartonnen doos waarin je een zware vogel vervoerd, indien deze vogel gaat vliegen dan zal de doos voor jou echt lichter worden. Het zou veranderen indien het vliegtuig in een vacuum situatie zou staan.
pnx schreef:het lijkt mij dat het gewicht minder wordt omdat, de vogels nie meer op de "weegschaal" staan of zelfs maa rin contact komen met de weegschaal.
als je bijvoorbeeld een doos met knikkers op een weegschaal legt en je pak er 1 uit wordt het gewicht toch ook minder.