Anonymous
Artikelen: 0

KKK

Dag - Ik ben op zoek naar de betekenis van de vereniging die zich KKK, oftewel Ku Klux Klan, noemt.

Voor een geschiedenisopdracht ben ik benieuwd waar de naam vandaan komt. Kan iemand me helpen?
K. Jansen

Re: KKK

Hier heb je informatie over de Ku Klux Klan

Als je een beetje googled kan je waarschijnlijk meer informatie vinden.
Knownothing

Het is een redelijk problematische naam, er zijn en waren veel groeperingen los van elkaar met deze naam. Je vind op google vast wel sites van de verschillende groeperingen die nog bestaan. De vraag is of de wat ze op hun sites vertellen betrouwbaar is...
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)
Anonymous

kan iemand mij ook helpen ik moet voor het vak godsdienst een werkstuk maken over Martin Luther King

en daarin moet ik bronnen weergeven

met verschillende info

zoals wat de KKK van MLKing vond enz

alvast bedankt
Dino

ik heb altijd gehoord (dus daar heb je de bron al) dat het het geluid is van een geweer(ik dacht zo'n winston rifles) als je hem laad en schiet

Klu-klux (laden ) klan (triger over halen)

en zoek gewoon naar grand wizard en kkk en je komt wel goet terecht!

ps: wel eens de moeite om zo'n site te bezoeken en te lezen hoe precies ze de bijbel lezen en interpreteren.

zowel triestig als grappig

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."
Anonymous

In mei 1866, kort na het einde van de burgeroorlog, richtten zes jonge voormalige officieren uit Tennessee een clubje op. De naam ontstond uit het Griekse woord kuklos, dat kring betekend. Één van de leden stelde voor om het woord in tweeën te splitsen: Ku Klos. Klos werd algauw Klux en de toevoeging Klan, van het schotse woord clan (broederschap), maakte de naam na enige tijd compleet: Ku Klux Klan.

:shock: astuuu
Wouter_Masselink

Maar hoe zit dat nou met de Marlborro en hun pakjes sigaretten waar KKK (met een beetje fantasie) op staat
"Meep meep meep." Beaker
Alexander Hartmans

Maar hoe zit dat nou met de Marlborro en hun pakjes sigaretten waar KKK (met een beetje fantasie) op staat

Daar was jaren geleden een zeer grote rel geweest omdat 3- KKK's er nu nog steeds op het pakje staan vermeld: 1 voor, 1 achter, 1 onder. Aan de binnenzijde van elk pakje stond ook KKK. Volgens mijn herhinneringen was er een groot verband met een de hoogste baas van Philip Morris en hun assiosaties/ c.q banden met de KKK.

Terug naar “Rechtswetenschappen”