Goed, mijn examens zijn gedaan, en ik heb nu dus tijd om hieraan te beginnen schrijven.
Ik ga eerst even posten wat ik zelf van plan ben, daarna kunnen mensen hun ideeën ook in de groep gooien.
Wat ik verwacht dat de mensen al gezien hebben
- Primitieve variabelen en constanten declareren en kunnen gebruiken
- Lussen schrijven(for, while, do-while, switch) en ook de if-structuur
- Methodes schrijven, met en zonder returns
- Basisklassen als Math en String kunnen gebruiken
Dat is naar mijn idee zo'n beetje een basis die je hebt na wat op internet rond te neuzen. Ook beperkt de uitleg op internet zich vaak tot een werkend voorbeeld, waar je bitter weinig uitleg bij krijgt.
Als ze die dingen al kennen, ga ik voort met het volgende:
- Eerst en vooral link ik de mensen naar een prgramma dat ze kunnen gebruiken: JCreator LE, en geef ik ze ook een stukje code waarmee ze invoer kunnen doen via de console
- Array's aanmaken en ze beïnvloeden
- Meerdere klassen en hun Constructoren
- Daartussen een apart stukje over de interne voorstelling van geheugenruimtes: het verschil tussen primitieve en object-variabelen, met dus een kleine uitleg over pointers
- Moeder- en dochterklassen, extends en super() commando's
Dat is wat ik voorstel. Wat moet er volgens jullie nog tussen komen, of wat is er teveel aan, en om welke reden(en)?
Alsook kan ik me best voorstellen dat er mensen gaan langskomen die lussen, String, variabelen enzo wel kennen, maar slechts bitter weinig van de API afweten. Heeft iemand een voorstel daaromtrent?
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."