Cycloon
Artikelen: 0

Re: Minicursus java: voorbereiding

Ik vraag me af, wat kunnen we hieraan toevoegen? Het kan best tot het punt komen waar we zien dat deze uitleg feitelijk al voldoende is, en een link leggen naar deze database volstaat. Wat vinden de mensen hiervan?
Eigenlijk herleidt informatica zich altijd tot het opzoeken van info. Je kan alles vinden op internet, maar je moet er gewoon eens van gehoord hebben en een praktisch voorbeeld gezien hebben om door te hebben wanneer je het kan gebruiken.

Maar alles wat daar staat lijkt me zeker een mooi naslagwerk!
Ger

Even erbij pakken:
Jan van de Velde schreef:Heb je zelf een idee voor een mini-of microcursus?

Stel jezelf even de volgende vragen:
  • kunnen we de toegevoegde waarde voor Wetenschapsforum en de internetpopulatie omschrijven, vergeleken met een link/links naar werk over een vergelijkbaar onderwerp op internet?
Als wikibooks al een goede uitleg geeft, wat voegt een minicursus dan nog toe?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Phys

Dat vroeg hij zich zojuist al af :D
Ik vraag me af, wat kunnen we hieraan toevoegen?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Lathander

Dan moeten we ons eens de volgende situatie voorstellen: ik ga naar wikibooks en kom tot de conclusie dat daar een redelijk goede uitleg staat, maar er ontbreken 2 of drie dingen.

Is het dan nuttig dat ik hier 2 of 3 pagina's schrijf om die dingen uit te leggen met vooraf een link naar de ongeveer 50 pagina's van wikibooks?

Da's iets dat mij persoonlijk niet goed zit.

Eerst de mensen op 1 site 50 pagina's laten lezen zodat ze de 2 of 3 die hier staan zouden kunnen snappen. Dan voeg ik liever die bijkomende uitleg op wikibooks toe en zet hier een link naar wikibooks.

Want ja, ik heb een wikibooks account
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."
Phys

Dan lijkt het me inderdaad niet de moeite om hier een minicursus over te schrijven.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Terug naar “Informatica en programmeren”