Graag had ik een computer waar linux op geïnstalleerd is verbonden met het internet (mbv zijn ethernet kaart) en dit via een xp computer die op zijn beurt via een draadloze verbinding met een router verbonden is.
Hoe begin ik hier aan? Groeten.
Code: Selecteer alles
You keep Windows as it is, Wubi only adds an extra option to boot into Ubuntu. Wubi does not require you to modify the partitions of your PC, or to use a different bootloader, and does not install special drivers. It works just like any other application. Wubi is spyware and malware free, and being open source, anyone can verify that.
Download een liveCD van bijvoorbeeld Ubuntu linux. Start met deze liveCD je 'linux computer'. Heb je nu al internet dan hoef je zelf weinig te doen. Heb je nu geen internet dan moet je je exacte opstelling eens beter beschrijven (het is mij namelijk niet helemaal duidelijk wat je waar aanhangt).Weet niemand hoe ik die linux computer kan instellen zodat die via het netwerk een internet verbinding maakt?
Je zal dus sowieso de xp-computer moeten configureren zodat deze als router werkt voor de linux-computer. Daarbij komt dat je volgens mij niet zo maar twee computers via een ethernetkabel kan verbinden (daar heb je denk ik een crosslink voor nodig).Bert F schreef:de opstelling een oude computer met daarop linux verbonden met een netwerkkabel en een ethernet kaart met een xp computer die computer is op zijn beurt verbonden, op draadloze manier met een router.
Op deze laatste computer (dus de xp) werkt het internet.
Je zal dus sowieso de xp-computer moeten configureren zodat deze als router werkt voor de linux-computer. Daarbij komt dat je volgens mij niet zo maar twee computers via een ethernetkabel kan verbinden (daar heb je denk ik een crosslink voor nodig).