moeten we mongolen laten geboren worden? enerzijds vindt ik van wel, omdat alles en iedereen volgens mij het recht op leven verdient, en laten we eerlijk zijn, mongolen zijn er altijd al geweest, en hebben we er ooit echt last van gehad?
anderzijds kun je je natuurlijk afvragen of de mongool zelf iets aan z'n leven zou hebben, het is namelijk niet vanzelfsprekend om als mongool sociale relaties op te bouwen, en gezien deze mensen ook gevoelens hebben, kunnen ze daar dus ook onder lijden.
Een veelgebruikt argument is dat de ouders het enorm moeilijk hebben om zo'n kind op te voeden, en het daarom dus beter zou zijn het niet ter wereld te brengen. dit is een vrij loos argument, want de meeste (zoniet alle) ouders zien hun mongooltje even graag als een 'normaal' kind, en dit kan ik weten want ik ken verscheidene mensen met een gehandicapt kind en die lijken mij even gelukkig als een doorsnee gezinnetje.
Een mongool is en blijft een mens, dus moeten zij ook de kans krijgen om te leven. asjeblief jill