-- nieuw topic samengevoegd met bestaand topic --
Beste Wetenschapsforum,
Dit is mijn eerste reactie maar ik kijk regelmatig op Wetenschapsforum ](*,) .
Dit heb ik zondagochtend vastgelegd.
http://www.youtube.com/watch?v=83uKuOx3gD0
Ik weet dat dit geen UFO onderdeel is, maar het blijft een ONGEÏDENTIFICEERD VLIEGEND OBJECT. Dit kan dus alles zijn, en heeft niet gelijk met aliens etc. te maken.
Wat op het filmpje te zien is zijn geen satellieten. NASA heeft dit soort lichtbollen ook in hun opnames staan op Youtube onder UFO's en geen satellieten. Ook zijn dit geen ballonnen, natuurverschijnsel e.d.
Dit is zondagochtend opgenomen met Panasonic sdr-h80.
Ik wil graag jullie reactie horen. Ikzelf been geen expert op dit gebied maar ik zie al een jaar lichten elke nacht die niet te verklaren zijn, maar niet overdag.. tot zondag.
Video staat inmiddels ook op Quofataferunt.com:
http://www.quofataferunt.com/index.php?opt...11#comment-5890
Een serieuze reactie ik ook kreeg van een 'astronoom':
Deze witte bollen krijg ik wekelijks voor de lens en tot op heden weet nog niemand om welk fenomeen het hier gaat .Ik dacht in eerste instantie aan een radiosonde die elke dag om ca 12 :00 worden opgelaten door het KNMI maar zij wezen dat af om die tijd in deze regio.
Deze bollen die ik regelmatig zie hangen vaak lang stil op een plek soms meer dan 30min .Ik heb onlangs ook een oranje bol gezien ik heb toen snel geprobeerd om de Meade sterrekijker 180 /f100 ED APO in stelling te brengen en het object te gaan imagen met 60 fps en daaruit een foto samen stellen en die is dan meestal leoischerp.en dan weet je meestal wel waarom het gaat.
Ik had alles opgesteld en uitgelijnd op de polaris binnen ca 10 min is ook wel nodig ivm de flinke vergroting van 300X en rotatie van aarde in combinatie met de RA /DEC assen van de kijker montering moet dat gewoon goed staan, dit even voor de astro kenners onder ons.Ik kijk even later door de laserfinder om het object in focus te kunnen zetten en weg is die ,,,pffff weer alles voor niets opgebouwd dat is al de 2e keer in een maand tijd maar zodra ik de kans krijg hoor en zie je dat hier op het forum en dat zal zeker nog wel gebeuren.