Hieronder geen paginalang pleidooi, maar enkele korte opmerkingen en vragen die ik me stel rond de huidige stand van de Media (In België, Nederland en de rest van deze aardkloot). Het enige wat ik hiermee hoop te verwezelijken is een open discussie, met mogelijke alternatieven voor mensen die bij sommige media-berichtgevingen een "second opinion" willen krijgen.
Zo stond er vandaag in het weekblad "Humo" een artikel over de strijd in Zuid-Ossetië, waarbij gesteld werd dat het verbazenwekkend is hoe de media een anti-russische propaganda is begonnen bij deze kwestie.
Ook berichtgevingen over bv. de amerikaanse verkiezingen lijken me hoofdzakelijk pro-Obama te zijn, van McCain komen slechts weinig positive berichtgevingen binnen.
Steriotiepen zijn ook nooit ver weg - ik betrap mezelf er vaak op met de commentaar "weer dat apenland" als het gaat over een te dikke amerikaan, of een of andere stunt. Maar dan bedenk ik me wel dat dit slechts enkele individuën zijn, onmogelijk een voorstelling voor de hele bevolking, niet?
Dit zijn slechts enkele specifieke voorbeelden, maar 'k denk dat ik hiermee toch wel heb duidelijk gemaakt in welke richting ik deze discussie wil starten. Hopelijk vruchtbaar.