Moderator: Rhiannon
Bij veel Engelse woorden kun je die "r" zo goed als laten vallen (althans, als je de Britse uitspraak op het oog hebt). Je mag daar wat in overdrijven, eigenlijk. In het middelbaar leek mij dat klinkklare nonsens, maar als je erop let, merk je dat veel Nederlanders en Belgen (ikzelf ben geen uitzondering) veel te veel nadruk leggen op wat wij die "Engelse r" noemen.Bij het uitspreken van het woord 'everyone' bijvoorbeeld heb ik veel moeite de 'r' juist uit te spreken zonder er een hele harde 'r' van te maken ...
LOLIk geloof van wel (iets in haar naam...)
Ik doe niet anders!@Kiwiwoman: natuurlijk ga je als European geen Kiwi Engels of iets dergelijks leren. Heb je de uitspraak van Nieuw Zeelanders wel eens gehoord?
Prospector, ik vind het heel goed, hoor, heel verstaanbaar! (En daar gaat het om, niet?) Beter dan Rogge!Ik wil heel graag wel eens weten wat jullie ervan vinden. De film duurt twee minuutjes ongeveer: film
Ik vind het erg meevallen Prospector. Ja, je hebt een accent, men kan horen dat je niet uit de Verenigde Staten komt. De uitspraak van de klinkers is daarmee niet in overeenstemming en de 'r' is daarvoor te uitgesproken. Maar ach.... het gaat toch om een bedrijfsfilm van je eigen bedrijf. Dan hindert dat niet. Mij stoort het niet in ieder geval. Alleen jammer dat je hebt gekozen voor Amerikaans en niet voor Engels.Wanneer ik me zo bezig hoor, dan schrik ik van mijn slechte uitspraak: .....
Ik heb wel mensen gehoord die een slechtere uitspraak hebben, inclusief native speakers. Doe het eens wat vaker, neem jezelf op en neem daarna dezelfde tekst op, gesproken door een native speaker. Ga dan vergelijken...Ik wil heel graag wel eens weten wat jullie ervan vinden.