edraket
Artikelen: 0

Java: directe toegang

Hallo iedereen,

ik kreeg deze vraag als theorievraag in 1e zit in december.
wat zijn bestanden met directe toegang? welke mogelijkheden biedt java hiervoor? hoe kan men dit praktisch gebruiken?
Nu, toen wist ik totaal niet over wat dat ging, heb wat opgeschreven over random acces en iets over pointers en r/rw.

Niet juist volgens de prof dus...

Helaas vind ik dus niets over dit onderwerp terug in mijn cursus, en op het internet vind ik ook niets :/

Ook al aan diverse informatica in opleiding gevraagd, zij weten het ook niet echt...

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, alvast bedankt!

Mvg,

edraket
Burgie

Re: Java: directe toegang

Ik weet niet zeker wat jouw prof daaronder verstaat, maar het eerste waar ik aan dacht was iets uit C++, nl. Linked Lists. Hierbij hou je bij elk data-object ook een sleutel bij, zodat je meteen toegang hebt tot het gewenste object door de sleutel te specifiëren. En dit zonder de ganse lijst te moeten doorlopen tot je het gewenste object tegenkomt.

Even googlen levert ook iets gelijkaardig op: http://www.mac13.nl/tvc/hoofdstuk08/hoofdstuk8.html

Conclusie: als je ooit al de class LinkedList hebt gebruikt in Java, of erover hebt gelezen... dan zal het met grote zekerheid dit zijn wat hij bedoelt.
Lathander

Re: Java: directe toegang

Als ik lees "bestanden in java met directe toegang" denk ik automatisch aan een java project dat uit meerdere files bestaan met pointers die de gegevens van andere bestanden kunnen accessen omdat alles public staat
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Terug naar “Informatica en programmeren”