"Info van Ypsylon: Ik denk dat zulke dingen niet wijdverspreid zijn. Waarom niet? Omdat dergelijke intentionele samenzwering zouden bezwijken onder hun eigen gewicht. "
Reactie: Dat zou je denken. Alleen onderschat het ook niet te snel! Ze zijn aan het feesten aan de top, een top die omhuld is door een wolkendek opdat de mensen in de vallei, met een goudomringde wcbril, er geen weet van hebben en terwijl ze denken dat het regent... Sorry, voor m'n beeldvorming die ik zelf wel prettig vind, hi!
"Info van Ypsylon: De misbruiken van de media zijn niet intentioneel, maar eerder een natuurlijke (of logische) ontwikkeling. "
Reactie: Heb je daar onderzoek naar gedaan? Is dat wat je wil geloven, hi?! Denk aan de ketchup... niet iedereen is zoals jij. En dat wist je natuurlijk al. Bedenk ook dat niets is zoals het lijkt.
Of bedoel je dat informatiebronnen van nature een aantrekkingskracht hebben om misbruikt te worden? Dat geloof ik ook.
Maar goed, hoe beïnvloed de media de geestesgesteldheid van de burgers in de maatschappij?
Nou... ik denk dat als de waarheid aan het licht komt dat de hele wereldeconomie op z'n gat ligt. De media kan ook manipuleren door het weglaten van info. Ik denk dat de media er is om de grote gros te vermaken en af te leiden. Ook om te informeren zolang bepaalde mensen het niet teveel schaadt. Mensen die ons leven met hun grote bedrijven dagelijks en intens beïnvloeden. Ook onze ontwikkeling naar bewustwording van 'waar zijn we nou helemaal mee bezig?!'.