Het is gewoon een mechanischme (met mss een veertje in) dat je draad onderbreekt.hoe werkt zon schakelaartje?
Die gast die dat ook al gemaakt heeft had die informatie gehaald op wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Usbhoe is een USB kabel opgebouwd? > welke draden kom je tegen als je em doorknipt, welke zorgen voor de data, welke voor de stroom?
Dan geleidt hij niet.-wat gebeurd er als de schakelaar aan de ene kant wordt ingedrukt?
Dan geleidt hij wel.-wat gebeurd er als de schakelaar aan de andere kant wordt ingedrukt?
Wat ik lees op wikipedia is al heel duidelijk... Als je er echt niets van snapt, en dus door het bos helemaal de bomen niet meer ziet, dan raad ik je ten sterkste af meteen dit projectje aan te vatten.-welke draden moet ik waar aansluiten om de stroom te onderbreken >> vandaar de vraag: hoe werkt een usb kabel >> en die wikipedia helpt me ook niet egt, omdat die niet erg begrijpelijk is...
Dit is ook een 'goed' forum, als je wat vriendelijker en duidelijker zou zijn (en zelf wat meer moeite zou doen), dan zou je dat ook merken. Deze mensen proberen je te helpen maar jij toont helemaal geen dankbaarheid, integendeel zelfs.*en ik dacht dat dit een goed forum was....*
Dit is in tegenspraak met de tekst die op de genoemde wiki pagina staat:Ja omdat je eigenlijk niet zomaar een usb mag onderbreken, normaal moet je om die uit te trekken al gebruik maken van de veilig verwijder optie van xp.
Je uitleg zal wel kloppen het feit dat ik op een wisselschakelaar kwam was omdat ik dacht dat de schakelaar een normaal open en een normaal gesloten contact heeft, maar het feit dat het een snoer schakelaar is maakt mijn hypothese wel wat onwaarschijnlijk.Neeee! Je doet veel te ingewikkeld.
dan heb ik weer wat bijgeleerd ik heb altijd gedacht dat je veilig verwijderen moest gebruiken, waarom bestaat dat programmaatje dan?Dit is in tegenspraak met de tekst die op de genoemde wiki pagina staat:
heb je een foto van het inwendige van die schakelaar?"dus...? hoe werkt die schakelaar dan?"
Het eigenlijke schakelcontact zit tussen de twee kleine aansluitblokjes.cWave schreef:dus...? hoe werkt die schakelaar dan?
sorry dat ik het niet begrijp...