Rogier
Artikelen: 0

Re: While en for lus

Inderdaad, maar zoals ik al gezegd heb worden deze opdrachten ook uitgevoerd door de computer, en bijgevolg verspil je tijd en energie voor opdrachten die bijvoorbeeld iets met 0 optellen.
Niet met een fatsoenlijke compiler (zoals MS Visual C++, en ik hoop ook GCC), die zal namelijk

for( int dummy=0 ; iets ; dummy+=0 ) {...}

zodanig optimizen dat het resulteert in exact dezelfde asm code als

for(;iets;) {...}

wat uiteraard hetzelfde is als while(iets) {...}
Maar om tot een formeel besluit te komen over deze topic:

Een for-lus en een while-lus kunnen in principe door elkaar geschreven worden maar het heeft helemaal geen nut om dat te doen.

Kan iedereen zich daar in vinden? Als dat zo is, kan deze topic beëindigt worden. (Eindelijk :D )
Helemaal mee eens :P
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Cycloon

Vladimir Lenin schreef:Inderdaad, maar zoals ik al gezegd heb worden deze opdrachten ook uitgevoerd door de computer, en bijgevolg verspil je tijd en energie voor opdrachten die bijvoorbeeld iets met 0 optellen. Maar om tot een formeel besluit te komen over deze topic:

Een for-lus en een while-lus kunnen in principe door elkaar geschreven worden maar het heeft helemaal geen nut om dat te doen.

Kan iedereen zich daar in vinden? Als dat zo is, kan deze topic beëindigt worden. (Eindelijk :D )
Dat besluit was volgens mij al gemaakt ergens op pagina 1 :P
qrnlk
Lorentziaan

Ik was er al mee eens in post #6
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Terug naar “Informatica en programmeren”