Nvt
Artikelen: 0

Re: Javac in vista

Enige reden waarom Java nu zo onpopulair is is omdat windows de samenwerking met Sun(de producent van Java) gestopt is...
Wanneer je .net gewend bent dan is het gebruik van een jTable in combinatie met netbeans ook een behoorlijke afknapper.

Opzich jammer, want ik was behoorlijk onder de indruk van de snelheid van java.nio.
Lathander

Nja, wij krijgen in programeren eerste jaar java, 2de en derde C#

Java dient puur als voorbereiding voor het begrijpen van Object Georienteerd programeren.

En netbeans is gewoon een slecht programma... neem visual studio of textpad, als al je code in één bestand staat...
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."
Cycloon

Om toch mijn topic nog eens verder te gebruiken:

Hoe kan ik alle bestanden compileren zoals op linux (javac */*.java) die in verschillende subdirectories staan onder windows?
polle123

als je het gemakkelijk wilt doen

-maak een .bat file zoals deze

(dit is mijn persoonlijke, de jouwe kan een beetje anders zijn)

@echo off

PATH=C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_07\bin

echo path to javac has been made.

echo you can now use javac command followed with the path of the file

echo for example: "javac C:\my_java_apps\testapp.java" (whitout the "")

-save het als bv: javacpath.bat en save het in system 32

-als je nu javacpath (of de naam die je eraan hebt gegeven) intypt zal hij de path maken

Dit is gewoon voor als je niet elke keer de hele path in wilt typen of de methode gebruiken waarbij cmd altijd in die map opstart(wat ik persoonlijk erg vervelend vind)
Bart

Overschrijf je nu niet de bestaande PATH variabele?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
jhnbk

klopt, je zal het moeten toevoegen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
polle123

Inderdaad, maar het punt is juist dat op mijn manier de PATH variabele slechts veranderd in het venster waarin je aan het werken bent, dus als je CMD opnieuw opent is de PATH variabele terug zoals eerst. =D

Op de andere manier zou je PATH zo veranderen dat cmd automatisch in die map opent (wat ik persoonlijk dus niet wil)

Terug naar “Informatica en programmeren”