Denk eens na over wat je zegt. wat is een afscherming? meestal zit er rond elk draadje plastic zouw je die moeten doorverbinden denk je? in het geheel kan er een metale mantel zitten, metaal dus die kan geleiden die moet je dus wel doorverbinden.
dat dacht ik ook al, dat er misschien een mantel omheen zit, maar hoe moet ik dan de usb kabel uit elkaar halen, laat staan die mantel doorverbinden...?
ik heb nog nooit zoiets gedaan, met een USB kabel
StrangeQuark schreef:Ik wil niet vervelend zijn, maar twee mensen zijn toch al twee pagina's bezig om jou te helpen? Zoals eerder gezegd is, komen je posts wat onaardig over. Ik ga er volledig van uit dat je het zo niet bedoelt, maar begrijp goed dat op dit forum HEEL veel mensen komen die allerlei stoere zelfbouwdingen van plan zijn, en vaak niet helemaal weten wat ze doen. Daar is opzich niets mis mee, maar als BertF dan je vriendelijk waarschuwt dat dingen stuk kunnen gaan is dat lijkt mij helpen. Verzwijgen dat je je externe hardeschijf van 100 euro stuk kan maken, zou pas niet helpen zijn. Hij kan niet in jouw hoofd kijken wat jij wel of niet weet toch? Anywho, ik kan je daarbij ook nog vertellen dat de twee mensen die je toevallig als antwoorders hebt, bijzonder veel weten van elektronica en elektriciteit.
Het is alleen niet altijd duidelijk wat je wel en niet weet. Verwacht je dat lezers weten welke informatie je wel en niet hebt? Aan de gang gaan met kabels in combinatie met je computer, is iets wat best lastig is. En je mist idd hier en daar wat basic informatie, dat is niet erg, maar dat verwachte ik ook niet toen ik je post voor het eerst las.
sorry, maar het is absoluut niet mijn bedoeling om onaardig over te komen, waarschijnlijk komt dat gewoon door het feit dat ik iets wil doen, waarvan ik niet weet hoe dat moet...
die waarschuwing van BertF had ik toen meer opgevat als een opmerking dat ik er maar mee moest stoppen, dit was dus mijn fout...
ik snap ook dat jullie niet kunnen weten wat ik weet, maar ik zal het zo stellen: ik weet [heel] veel van computers [hardware en software] [dus ook interne bedradingen], maar ik heb gewoon nog nooit een USB kabel uit elkaar gehaald... dus dit is volledig nieuw voor me..
en ik ben ook niet zo thuis in de elektrotechniek, en daarom vraag ik jullie om hulp
klazon schreef:Kijk, ik zou je, compleet met tekeningen, kunnen voorkauwen hoe je deze operatie tot een goed einde brengt. Maar omdat je er blijk van geeft dat je zeer elementaire dingen niet weet, wil ik je de dingen zelf laten ontdekken. Daarom is mijn voorstel dit:
Koop eerst eens een USB kabeltje. Meet dan de lengte van de schakelaar op. En pel dan de plastic buitenmantel van dat kabeltje eraf op de plek waar je die schakelaar wilt hebben, en dat over een lengte die 1 cm korter is dan de schakelaar. Afpellen met een scherp mesje, en heel voorzichtig, zodat je dat wat er onder zit niet beschadigt.
Ben je zover, laat dan eens een fotootje van het resultaat zien. En dan gaan we verder met de volgende stap.
Goed idee?
perfect idee!
ik zal vandaag gaan kijken bij de lokale computerwinkel of ze daar de juiste lengte kabel hebben [ik had laatst bij de Ben van Dijk gekeken, maar daar hadden ze alleen 2 meter :/] >> online kan ik wel per 30cm [perfect!] bestellen, maar dat duurt weer 2-3 dagen voordat ik dat heb
ik zal doen wat je voorstelde, en laat dan wel weer wat weten