...vliegen die deeltjes dan ook constant door ons heen?
Ja. Hoeveel waren het er ook alweer per seconde?
Heel veel (ik weet het precieze getal ook niet meer), rond de miljoenen per seconde door een oppervlak ter grootte van je hand.
Nog meer zelfs: 100 miljard per seconde door een oppervlak ter grootte van je duimnagel!
(
bron)
waar bestaan neutrino's uit?
Uit neutrino's
Een neutrino is een elementair deeltje.
Zie
hier een overzicht van de elementaire deeltjes. Simpel gezegd is materie opgebouwd uit fermionen, waarvan 12 soorten bestaan, namelijk 6 quarks en 6 leptonen. Zoals je ziet zijn neutrino's leptonen. Er zijn 3 soorten: electron-, muon- en tau-neutrino's, ik geloof dat die neutrino's waarvan er constant miljarden door de aarde vliegen voornamelijk electron-neutrino's zijn, maar dat wee ik niet zeker?
Atomen zijn opgebouwd uit protonen, neutronen en electronen. Die electronen zijn elementaire deeltjes (zie schema), de protonen en neutronen zijn samengesteld, zij bestaan elk uit 3 quarks.
De String- of Snaar-theorie gaat nog een stap verder en stelt dat al die deeltjes kleine snaartjes zijn. Als snaartheorie je ding is, zou je je kunnen zeggen dat een neutrino, zoals ieder deeltje, een "trillend snaartje" is en de frequentie van de trilling bepaalt dat het zich als een neutrino manifesteert.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.