Denk je een beetje over deze vraag en probeer mij te overtuigen.
De meeste denken zo: vriendelijkheid is goed en vijandigheid is slecht, waarom niet omgekeerd?
Moderator: Rhiannon
Fysisch zie ik gevolgen van vriendelijkheid en vijandigheid. Stel je wilt van stad A naar stad B met je vriend in de atuo, onderweg discussieren jullie vriendelijk maar plots begin je vijandig te reageren, de bewegingsrichting van jou gaat erdoor beinvloed worden, jouw vriend zegt: "ok, stap uit" en je wordt geduwd of op een of een andere manier uit de auto gezet.Ik ga de titel even aanpassen, want dit forum staat bol van de vragen, we zien dus graag een beetje specifiekere titels. Verder: Wat vind je zelf en waarom?
Of alle mensen zo denken of wat juist?En, ik zou er nog aan toe willen voegen: klopt wat je beweert eigenlijk wel?
Of alle mensen zo denken of wat juist?
Ja, en in alle situaties. In geval van oorlog wordt vijandigheid tegen een vreemde bezetter bijvoorbeeld niet per definitie als slecht gezien.
Dan ook, in beide situaties dan, waarom niet omgekeerd?
Ja maar dan is het die andere omgekeerd, de vraag gaat over vijandigheid en vriendelijkheid in een en dezelfde situatie, zoals: met je vriend samen in zijn auto gaan verhuizen.In dat geval geldt dat vijandigheid goed is en vriendelijkheid slecht. Dan is het toch omgekeerd?