Je zou nog wel eens kunnen verschieten hoe weinig mensen C++ krijgen aangeleerd. Laat staan hoeveel mensen er goed en graag mee kunnen werken
Serieus. Dat is zonde. Heeft het dan nut dat ik nog C++ wil leren?
Je zou nog wel eens kunnen verschieten hoe weinig mensen C++ krijgen aangeleerd. Laat staan hoeveel mensen er goed en graag mee kunnen werken
Als je c++ wil leren maakt het dan wat uit of het nut heeft?Heeft het dan nut dat ik nog C++ wil leren?
Nee, maar een populaire taal, heeft meer pagina's op internet, waardoor je makkelijker antwoorden vind, als je een probleem hebt.Nvt schreef:Als je c++ wil leren maakt het dan wat uit of het nut heeft?
Als er dan toch een nut moet zijn, dan is het toch gewoon de vraag of er voldoende platform voor is.
Jeps, in groten getale. Commercieel (met support), open source, ziekelijk geoptimaliseerd met SIMD (MMX/SSE) instructies, je kunt het zo gek niet verzinnen.Een andere kwestie die voor mij belangrijk is is de snelheid van numerieke berekeningen en eventuele libraries hiervoor. Zijn deze voor C++ beschikbaar? (Matrix calculaties, vectoren, ...)
Niet als zodanig. Met defines en templates kan het wel, maar het is iets minder expressief dan de lambda van python.Wat ik ook wel eens wil weten is of C++ zoiets ondersteund als het "lambda" statement bij python en aanverwante talen?
in .Net is er geen klasse Matrix voor matrix-bewerkingen, er zijn wel matrices voor afbeelding-manipulatie (System.Drawing.Drawing2D.ColorMatrix, en System.Drawing.Drawing2D.Matrix) maar ze zijn niet in staat een matrix op te lossen ect.jhnbk schreef:Stel dat ik wat wil gaan proberen met een bot voor een bordspel. Dan is C++ toch een goede optie?
Een andere kwestie die voor mij belangrijk is is de snelheid van numerieke berekeningen en eventuele libraries hiervoor. Zijn deze voor C++ beschikbaar? (Matrix calculaties, vectoren, ...)
Wat ik ook wel eens wil weten is of C++ zoiets ondersteund als het "lambda" statement bij python en aanverwante talen?
Yep, en ik steun j keuze om niet van .Net af te hangen, want dan begin je erg platform-afhankelijk te worden. Het is dan ook een strategie van MSFT om meer gebruikers van MSFT-producten afhankelijk te makenEDIT: ik wil niet van .NET afhangen voor C++ (ik wist zelfs niet dat dat ook weeral mogelijk was)
Zoals? Ik werk al jaren met VS, en er is mijns inziens geen betere programmeer-IDE. Als iemand er een kent met net zulke project management features (project magagement als in het instellen van library opties, dependencies, compiler settings enz), fatsoenlijke debugger, kwaliteit van code die hij (de compiler) output, enzovoort enzovoort, dan hou ik me aanbevolen.Visual Studio kan ik wel gratis krijgen maar daar heb ik al wel wat negatieve commentaar op gehoord
Hoeft ook niet.ik wil niet van .NET afhangen voor C++ (ik wist zelfs niet dat dat ook weeral mogelijk was)