Waarom moet er iets uit?
als A energie moet leveren aan B, dan zal er energie uit A moeten komen
Een elektron die sneller om het atoom draait,zet zijn energie om in versnelling,deze versnelling blijft in het elektron zelf
sorry dit klinkt als onzin, geen idee waar je deze idee vandaan haalt.
En die KRACHT haalt hij uit zijn kinetische energie binnen zijn atoomstrucktuur die onder druk staat...... Toch?
uit iets in die structuur dat onder druk staat, ja, maar niet uit kinetische energie daarbinnen. Want als daar energie voor nodig zou zijn dan zou dat opraken op den duur.
Dus een plank is niet in staat om opgeslagen energie om te zetten in een kracht?
Nee, die kracht is er vanaf dat je die plank buigt. De plank kan die energie omzetten in een andere vorm van energie. Hoe verder je de plank buigt, hoe groter de kracht. Maar ik zet, door die plank te buigen, geen kracht om in energie. Ik zet mijn spierenergie om in veerenergie van de plank. Om die energie over te brengen kan ik een kracht gebruiken. Daarvoor moet het aangrijpingspunt van die kracht zich dan wél verplaatsen. Als de palnk iet buigt kan ik tegen die plank duwen tot ik een ons weeg, er komt geen spat energie in die plank terecht.
En een veer dus ook niet....
buigen van de plank hierboven kun je vervangen door indrukken van de veer.
Maar een oliedrukpomp met een electromotor weer wel
De elektromotor levert de energie (om naar de plank over te brengen) om de zuiger (die de kracht daarvoor levert) te verplaatsen.
Het zou handig zijn als je niet de ene post na de andere plakte voordat je een antwoord krijgt.
E is de basis van alles.... Dus ook van kracht.
mooie kreet, maar nou de heldere uitleg ervoor.....?