Polo
Artikelen: 0

Elektrotechniek

Kan en wil iemand mij uitleggen:

Een spy finder kan een telefoon die belt wel detecteren, echter als de telefoon stand by staat en deze telefoon nog altijd contact (lus of responder) onderhoudt met het netwerk deze niet detecteren?

Waarschijnlijk zal dit aan de groote van de lus liggen, of aan het feit dat de telefoon als responder fungeert.

Kan men een spy finder zo construeren dat de stand by (lus of responder) wel te detecteren valt?

Wie helpt?

Mvg Polo
Polo

Re: Elektrotechniek

De situatie is de volgende

Ik vond voor de 2e keer een circuit in een van mijn schoenen, doordat de schoen versleten was wilde ik hem weggooien maar trok hem zonder reden uit elkaar tussen schoen en zool kwam ik dit tegen. De 1e is al een aantal jaren geleden, ik wist niet wat het was, Ik heb dat ding toe weggegooid.

Deze week kwam ik precies zo'n zelfde ding tegen, hij is stuk en versleten. Ik heb hier een foto van gemaakt. Ik zal proberen deze foto te uploaden.

Uploaden lukt niet, bestand foto is 333k max. toegestaan 50k

Beschrijving circuit:

uitgevoerd op flinterdunne folie lengte 4 cm breedte 4 cm hoogte totaal +- 0.1mm

hierop is vanaf de buitenkant een 1mm breed geleidingmateriaal aangebracht, dat in een circuit van 8 banen naar binnen gaat, aan het einde zit een rondje met een doorsnee van 6mm, op dit rondje steken volgens mij 12 puntjes uit.

Het is niet magnetisch het lijkt op alluminium.

Als ik met zo'n ding loop wil ik dit graag weten. Hoe kan ik dit detecteren?

Mvg Polo
Phys

Verplaatst naar het forum Elektrotechniek. Je geeft zelf al aan dat het elektrotechniek betreft, denk je er de volgende keer aan?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Polo

Het is gelukt de foto te verkleinen.

Hij zit ergens als bijlage, bij voorbeeld bericht kon ik hem niet vinden.

Als de foto er niet bij zit, kan iemand dan zeggen hoe ik de bijlage bij een bericht kan plaatsen.

Mvg Polo
Bijlagen
wat_is_dit
wat_is_dit 1619 keer bekeken
klazon
Pluimdrager

Heb je enig idee waarom dat ding in je schoenzool zat?

Het ziet eruit als een spiraalvormige spoel die b.v ook in anti-diefstalchips zit.
Polo

Geen idee waarom dat ding in mijn schoen zat. Als het een anti-diefstalchip is, is dat echter geen probleem.

Maar wat als er meer mogenlijkheden op dat ding zitten, dan wil ik dat graag weten.

Hoe vind ik dat uit?

Deze spoel van de chip is stuk, ook al was die heel dan is het nog schier onmogenlijk om contact met die chip te krijgen,

werkt volgens mij eender als een telefoon. Dat gaat met een adresbus. En wie kent de golflengte of frequentie.

Zijn er suggesties?

gr Polo
Stokvis

Zou het kunnen zijn dat die schoen in een lage loon land gemaakt is van afval?

Naast diefstal detectie worden deze dingen ook verkocht als mobiele telefoon versterkers. Je plakt er een op jou autoruit en je zou een beter signaal binnen in de auto hebben. Leuk bedacht maar het werkt waarschijnlijk niet.
Polo

Beste Stokvis,

Het gaat niet om het aftappen van telefoongesprekken, want dan zit ik op het verkeerde forum, dan verwijs ik naar www.scannerforum.nl.

Je schaft een scanner aan, je dounload een crypto programma en gaat ergens kijken in de richting van 900, 1800 en 1900 MHz.

Het gaat er mij om hoe kan je een lus of transponder waarnemen/detecteren zodat je kan weten dat je onderdeel bent van een netwerk?

gr Polo
Stokvis

Welk netwerk?

BVD, CIA, FBI, KGB, FSB, LPGD (Lenins persoonlijke geheime dienst), paranoïd.nl ? :P

Foei Stokvis! :D
Stokvis

Na mijn vorige offtopic opmerking, mijn excusses hiervoor, nu iets serieuzer.

Zijn het hardloop schoenen en is het een detector chip voor het opnemen van de tijd bij wedstrijden?

Ik ken die dingen alleen als losse chips die met de veter op de schoen wordt vastgezet. Elke chip heeft een uniek nummer en wordt door een antennemat bij start en finish aangestraald en uitgelezen. Zo kan de organisatie van elke loper de exacte start en finish tijd registreren. Mogelijk zijn er ook schoenen met zo'n ingebouwde chip.

Ik kan het niet laten toch ook een minder waarschijnlijke toepassing te noemen. Mogelijk horen de schoenen bij een hoogfrequente voet verwarmer. Als men met zijn voeten op het apparaat gaat staan wordt er energie overgestraalt naar de oppikspoel en daar omgezet in warmte. Lijkt mij speciaal iets voor oude mensen.
Polo

Beste stokvis,

Herken je hier iets in:

Helaas wordt hij door het vakgebied niet serieus bejegend en daardoor komen tegenargumenten niet boven water.

gr Polo

ps. komt uit je eigen topic

Terug naar “Elektrotechniek”