ypsilon
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Hanske uit Nederland die al sinds 1999 bezig is met het rekenen voor de Dutch Power Cows e.a maar ook voor het WSF wat puntjes bij elkaar snoept voor het project mindmodelling@home.
Ik heb mindmodelling@home er ook op gezet bij mij. Ik heb daar net iets meer affiniteit mee dan met de fysica- en wiskundeprojecten. Doe nu dus mee met Rosetta, ClimatePrediction en MindModelling. 8-)
gast018

Vanaf vandaag ben ik ook trots Boincer.

Ik doe mee met het misschien wel meest nutteloze project waar aan valt mee te doen: SETI@home :D

Ja, ik weet het. Maar, zoek er eens naar op Wikipedia en je krijgt dit:

Anybody with an Internet-active computer can participate in SETI@home by running a free program that downloads and analyzes radio telescope data.

Observational Data are recorded on 36 Gigabyte tapes at the Arecibo Observatory in Puerto Rico, each holding 15.5 hours of observations, which are then mailed to Berkeley (Korpela et al. 2001). Arecibo does not have a high bandwidth internet connection, so data must go by postal mail to Berkeley at first.[6] Once there, it is divided in both time and frequency domains work units of 107 seconds of data (SETI@home 2001), or approximately 0.35 MB, which overlap in time but not in frequency (Korpela et al. 2001). These work units then get sent from the SETI@home server over the Internet to personal computers around the world to analyze.

The analysis software can search for signals with about one-tenth the strength of those sought in previous surveys, because it makes use of a computationally intensive algorithm called coherent integration that no one else has had the computing power to implement.

Data are merged into a database using SETI@home computers in Berkeley. Interference is rejected, and various pattern-detection algorithms are applied to search for the most interesting signals.

COOL :P
Why does it have to be human or divine? Maybe human is divine. ---The Da Vinci Code, Robert Langdon
RaYK

hey, welkom spanx3, we zullen je wel zien verschijnen in de stats :D
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Korot

We hebben meer dan 1.000.000 credits!!! Dit komt vooral door de topdag van gisteren, met 36084 credits!
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
Redmess

Wanneer komen er weer nieuwe statistieken?

Ik heb mijn oude laptop weer aan het werk gezien, en mijn nieuwe schoollaptop nu ook. Dus de credits zouden nu moeten gaan binnenstromen.
DePurpereWolf

Aan het eind van de maand, dan kan ik een mooie opsomming maken van de boincathon, en een 'winnaar' uitroepen.
DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum Boincathon Maand

Om de leden van Boincend Wetenschapsforum wakker te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. Wie niet zijn computer aan laat staan word er uit gelicht, wie de meeste punten bij elkaar snoept word geëerd. Een beetje competitie in naam der Wetenschap mag best.

We hebben deze maand een boincathon gehad, meer informatie hierover in het Boincathon onderwerp. Dit is meer een algemene update.
Team vooruitgang
Het is week 44 nu, het is een tijdje geleden sinds de laatste update, dus we zullen nu enkel de vooruitgang bekijken in de maand Oktober, de Boincathon maand.

Alle dik gedrukte gegevens zijn van 31 Oktober, vergeleken met schuin van 30 September.
Internationale positie: 3114 3449
Dat lijkt niet veel, maar we hebben dus wel ~350 groepen naar achter gezet. :D

Het grootste Wetenschappelijk forum van de Nederlands sprekende wereld moet toch wel in de top 1000 kunnen komen? De top 3000 is binnen handbereik.

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien.
Okt08_points
Okt08_points 756 keer bekeken
Legenda
Legenda 751 keer bekeken
WSF heeft punten bij 17 projecten.

We hebben 1.175.454 punten nu, 1 Oktober waren er dat nog maar 996.807. Dat is dus in een maand recht door de Tinnen mijlpaal van een miljoen heen en er al weer 100.000 punten bij. De volgende mijlpaal is alweer koper, en 2.5 miljoen punten.

Plaats in Nederland: 24 (28). We kunnen nog wel wat groeien, als we in de statistieken op 'credit per week' klikken staat we op een de achtste plaats, vergeleken met de grote twee (Dutch Power Cows en Seti-NL) is het echter nog kinderwerk, we hebben dus meer rekenkracht nodig. Schakel je oma in en geef haar een mooie screensaver, krijg je nog koekjes en een kopje thee ook.

Plaats in België (officieus): 15 (15)

De leden zijn als volgt: 44 leden: 19 Belgen, 23 Nederlanders, 1 Ier, en 1 internationale.

Hiervan zijn er 19 van actief. Dat is weer een hele hoop meer dan een maand geleden. Ik denk dat dat te danken is aan het houden van de Boincathon. Op dat punt is het dus een succes te noemen.

We hebben dus een aantal nieuwe gasten, zover ik kan zien vijf, maar ik kan mensen hebben overgeslaan. Sciencemaster, DAR en Accretion uit NL. Samurai no90 en Celebrindal uit België. Alle van harte welkom natuurlijk. En ik hoop dat je Boinc lekker laat werken.

Iedereen die een computer heeft is welkom.

Hopelijk volgende week weer een paar?

De volgende grafiek laat het dagelijks puntenaantal van actieve leden zien. Om het niet een te drukke grafiek te maken heb ik alleen de gebruikers met een gemiddeld puntenaantal van boven de 100 per dag.

Deze keer zijn er 11 boven de lat, :P dat is een stuk beter als de laatste keer.
Okt08_users
Okt08_users 770 keer bekeken
Dar is binnengekomen als hete nieuwe. Het word nog een mooie strijd daar bovenin. Marco P doet het ook heel erg goed.

Afbeelding

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929

[/quote]
Bijlagen
Okt08_users
Okt08_users 755 keer bekeken
Scheurneus

We zijn gestegen tot de 19de plaats van Nederland.
Aannames zijn de moeder van alle fouten.

Alle tiep fauten zijn express! (of ik ben vergeten de spelsjekker te gebruiken)
Redmess

Het valt me op dat Climate Prediction niet meer stijgt bij mij, en dat er geen nieuwe opdrachten meer zijn. Hebben meer mensen dit?
ypsilon

Nope, bij mij is hij nog gestegen. Maar dat zijn ontzettend grote taken met een deadline voor over een jaar... Bij mij komen daar sowieso geen nieuwe voor binnen... Misschien is je client bezig met een ander project en zijn er de laatste dagen geen trickles meer opgestuurd?
p.e.t.e.r

Hee gefeliciteerd, we hebben 1,5 miljoen credits :D

(niet dat ik er veel aan heb bijgedragen, aangezien ik pas sinds gisteren meedoe)
Scheurneus

Maar je totaal berekende credits tellen wel mee :D en dat zijn er nie weinig!
Aannames zijn de moeder van alle fouten.

Alle tiep fauten zijn express! (of ik ben vergeten de spelsjekker te gebruiken)
Redmess

Wanneer komt er een nieuwe grafiek? De laatste dateert van 2 maanden terug. Of hebben we geen motivatie meer nodig?
DePurpereWolf

Je mag er ook zelf een maken :D

Een grafiek zal snel weer komen... Heb de laatste twee maanden geen tijd gehad.
DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum December'08 Om de leden van Boincend Wetenschapsforum wakker te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. Wie niet zijn computer aan laat staan word er uit gelicht, wie de meeste punten bij elkaar snoept word geëerd. Een beetje competitie in naam der Wetenschap mag best.

Voor de maand November heb ik geen samenvatting kunnen maken ivm drukte. Het is nu echter alweer 2009 en begin met goede moed het nieuwe jaar.
Team vooruitgang
Ook al hebben we in November geen update gehad, zal het deze keer alleen gaan over de maand December.

Alle dik gedrukte gegevens zijn van 31 December, vergeleken met schuin van 30 November.
Internationale positie: 2354 2717
Dit is erg goed nieuws, niet alleen zijn we in de top 2500 gestrompeld, maar hebben we ook weer 350 groepen achteruit gezet, het zelfde als de maand Oktober, het word echter moeilijker naar mate we hoger komen. :D

Het grootste Wetenschappelijk forum van de Nederlands sprekende wereld zal in de top 1000 komen. Alleen wanneer?

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien.
Dec08_points
Dec08_points 779 keer bekeken
Legenda
Legenda 767 keer bekeken
WSF heeft punten bij 22 projecten.

We hebben 1,737,869 punten nu, 30 November waren er dat nog maar 1,418,990. Het duurt nog wel even voor onze volgende koperen mijlpaal van 2.5 miljoen punten.

Plaats in Nederland: 18. We kunnen nog wel wat groeien, als we in de statistieken op 'credit per week' klikken staat we op een de achtste plaats, vergeleken met de grote twee (Dutch Power Cows en Seti-NL) is het echter nog kinderwerk, we hebben dus meer rekenkracht nodig. Schakel je oma in en geef haar een mooie screensaver, krijg je nog koekjes en een kopje thee ook.

Plaats in België (officieus): 12

De leden zijn als volgt: 50 leden: 18 Belgen, 28 Nederlanders, 1 Ier, en 3 internationale.

Hiervan zijn er 19 van actief. Ook al hebben we 6 meer leden dan laatste keer, het aantal actieve leden is niet veranderd. Met de kerst zijn er misschien enkele op non-actief gegaan, of enkele leden hebben zich teruggetrokken uit het team na de boincathon.

We hebben dus een aantal nieuwe gasten, zover ik kan zien zeven, maar ik kan mensen hebben overgeslaan. P.e.t.e.r,
Pheij, Gijs van der Bent, HP_eigenaar, medeo, DiverAlpha en reneetje uit NL. Alle van harte welkom natuurlijk. En ik hoop dat je Boinc lekker laat werken.

(de echte WSF-er heeft natuurlijk 7 nieuwe leden geteld, wat betekend dat iemand het groepje heeft verlaten, wie, kan ik niet achter komen, maar waarschijnlijk een gulle Boincathon gever)

Iedereen die een computer heeft is welkom.

Hopelijk volgende maand weer een paar?

De volgende grafiek laat het dagelijks puntenaantal van actieve leden zien. Om het niet een te drukke grafiek te maken heb ik alleen de gebruikers met een gemiddeld puntenaantal van boven de 100 per dag.

Deze keer zijn er 12 boven de lat, :D eentje meer dan vorige keer.
Dec08_users
Dec08_users 754 keer bekeken
Dar kwam, zag en overwon. De andere zijn moeilijk van de grafiek af te lezen. Misschien hebben we een logaritmische schaal nodig?

Afbeelding

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929

Terug naar “IT en informatica”