Dit is onzin. Je mag prima een afwijkende mening hebben. Je mag die zelfs verkondigen (op de juiste plek). Zolang je die mening maar wetenschappelijk verkondigt (en daar gaat het tot nu toe altijd mis).Afwijkende meningen worden teruggefloten
Dit is onzin. Je mag prima een afwijkende mening hebben. Je mag die zelfs verkondigen (op de juiste plek). Zolang je die mening maar wetenschappelijk verkondigt (en daar gaat het tot nu toe altijd mis).Afwijkende meningen worden teruggefloten
Volgens mij lees je wat je wil lezen want dat heb ik niet geschreven.Dan geef je aan dat ik hier niet thuishoor naar jouw idee, want ik heb geen vak (ook geen hok), dus kan ik niet inhoudelijk zijn, dus moet ik maar verkassen.
Op deze manier wordt het maar wat in het wilde weg roepen, daar schiet niemand iets mee op.Inhoudelijk vind ik het niet, wel word hier massaal beweerd dat wat ik zeg onzin is, leuk dogma op mijn persoontje.
Ik weet niet in welke delen van het forum je je meestal bevindt (ik neem aan dat je vooral in het wiskundeforum komt, gezien je vele briljante bijdragen daar), maar ik, die zowel in de exacte als de humane subfora kom, durf beweren dat de gebruikers van dit forum allesbehalve een groep mensen met dezelfde mening zijn. Mocht dat wel zo zijn, dan zou pakweg het godsdienstfilosofieforum leegblijven, terwijl daar nu juist vele geanimeerde discussies lopen. Het is mogelijk dat bepaalde groepen ondervertegenwoordigd zijn op dit forum en dat het daarom lijkt of het soms "allen tegen een" is, maar we kunnen nu eenmaal geen mensen verplichten om lid te worden. Bovendien is het aannemelijk dat dit forum, aangezien het een wetenschapsforum is, een bepaald publiek aantrekt (dat geïnteresseerd is in wetenschap; deze interesse kan ook bepaalde denkbeelden beïnvloeden) en tegelijkertijd een ander publiek afstoot (bijvoorbeeld bepaalde jongeaardecreationisten of leden van de Westboro Baptist Church), zodat aanhangers van het gedachtegoed van die laatsten minder aanwezig zullen zijn. Voor die lacune kan het forum echter niet verantwoordelijk gesteld worden. Nogmaals, niemand wordt weerhouden van het lidmaatschap.Meningen die gegeven worden zijn vaak shablonen. Wijkt je mening af van de norm, dan wordt de aanval ingezet, en wel massaal. Op die manier wordt WSF een groep van mensen met eenzelfde mening.
en gaat vervolgens verder metStop het 'dogmatisch' denken!
en dan sluit je af metNog een regeltje bij. Het is je niet genoeg? Me dunkt dat het beter zou zijn uit de denkpatronen die hokjesmentaliteit veroorzaken te stappen.
Mag ik daar lezen dat je bijvoorbeeld mij verwijt dat ik niet wil luisteren en ik een hokjesmentaliteit aanhang? Het tegendeel is waar: ik neem de moeite om op je kritieken in te gaan. Dan merk o.a. ik op dat je niet in gaat op argumenten, vragen of andere kritiek op wat je hier komt vertellen (zonder enige tekst en uitleg behalve een verhaal over Darwin).Ik vind niet dat ik me nog verder moet verdedigen, het is echt allen tegen één, zoals Peter Pan al aangaf.
PeterPan, jij bent hier een ervaren gebruiker. Ik weet niet in welke gedeeltes van het forum je allemaal komt (ik ken je alleen als wiskundig genie) en of je wel eens andere fora op internet bezoekt, maar jij zult toch ook wel weten dat als er op een forum met meer dan 16.000 leden en 400.000 berichten geen regels worden gehanteerd, het een onzinnige ********** wordt?PeterPan schreef:Ik kan met Arwin Rummel meevoelen.
WSF staat bol van de regeltjes en lijkt op een schoolklas waar orde gehouden moet worden.
Het zou zeker olie op het vuur zijn als iemand je er aan herinnert dat je er zelf akkoord mee bent gegaan dat alles wat je hier post eigendom van het forum is?Als dit niet gebeurt, schrijf ik de internetautoriteit aan.
WSF staat bol van de regeltjes en lijkt op een schoolklas waar orde gehouden moet worden.
Je bedoelt, als je je prikt aan een roos dan moet je 112 bellen voor een ziekenwagen, of vind je ook dat een pleister volstaat?maar jij zult toch ook wel weten dat als er op een forum met meer dan 16.000 leden en 400.000 berichten geen regels worden gehanteerd, het een onzinnige ********** wordt?
In deze eenzijdige discussie kan Arwin het nooit goed doen. Hij heeft nu eenmaal een andere mening dan jullie. En wat ie ook zegt, jullie vinden altijd wel een punt om aan te vallen, tenzij hij jullie naar de mond gaat praten. Wat nu juist zijn fout is, is dat hij op jullie opmerkingen reageert. Mijn advies aan Arwin is, zwijgen.En Arwin Rummel, zoals al door anderen opgemerkt ben jij nu degene die niet op argumenten ingaat. Er is hier herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat jouw bijdragen en meningen hier welkom zijn, maar als je antwoordt met argumenten als "het is allen tegen een, jullie zijn met teveel, jullie proberen me te verwarren"... kom op zeg
Je opmerking over de (over-)centralisatie van 'Peak Oil' onderwerpen klonk redelijk. Ik heb me daar zelf niet in verdiept dus ik weet niet hoe relevant het was, maar ik als je dat normaal aankaart in het feedbackgedeelte weet ik zeker dat je fatsoenlijk antwoord krijgt.
Je moet bij een verzekeringsmaarschappij gaan werken. Zakelijk en ongevoelig.Het zou zeker olie op het vuur zijn als iemand je er aan herinnert dat je er zelf akkoord mee bent gegaan dat alles wat je hier post eigendom van het forum is?
Maar wel een beetje een techneut, toch?(PS. ik ben trouwens noch moderator, noch vakidioot)
Maar ook JIJ moet je aan de regels houden en dat doe je kennelijk (hier) dus niet:(PS. ik ben trouwens noch moderator, noch vakidioot)
Van mijn part gaat jouw waarschuwingsbalkje een heel eind naar rechts (maar de vraag is of dat helpt, want jij als technicus kan dat waarschijnlijk binnen enkele muisklikken op nul zetten).onzinnige t*ringzooi wordt?
Tegen welke regel gaat Rogier hier in dan?Maar ook JIJ moet je aan de regels houden en dat doe je kennelijk (hier) dus niet:
Uiteraard dienen ook technici zich aan regels te houden. Zij kunnen zeker niet (met enkele klikken) een waarschuwingsniveau aanpassen.Van mijn part gaat jouw waarschuwingsbalkje een heel eind naar rechts (maar de vraag is of dat helpt, want jij als technicus kan dat waarschijnlijk binnen enkele muisklikken op nul zetten).
Die vergelijking vind ik hier niet van toepassing. Maar goed, daar kunnen we over van mening verschillen, op zich niks mis mee. Jij vindt kennelijk dat er een overkill aan regels is, ik niet.Je bedoelt, als je je prikt aan een roos dan moet je 112 bellen voor een ziekenwagen, of vind je ook dat een pleister volstaat?
Was misschien beter geweest, maar aan de andere kant: Als een discussie als deze gesloten wordt krijg je helemáál dat gezeik van "critici wordt de mond gesnoerd" en "kennelijk mag niemand het met jullie oneens zijn" enzo.Als moderator zou ik deze eenzijdige "discussie" hebben gestopt. Volkomen zinloos en contraproductief. Dáár zijn nu juist moderatoren voor.
Tuurlijk, maar een vergelijking trekken (of leren van andermans fouten) heeft niks met afhankelijkheid te maken.Vergelijken met andere forums? WSF is toch een onafhankelijk forum, niet?
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, echter wat Arwin hier doet komt op mij een beetje over als zeuren zonder echte argumenten, en met name zonder op tegenargumenten in te gaan. Maar goed, we vallen in herhaling dus misschien kan ik zelf ook maar beter zwijgen.In deze eenzijdige discussie kan Arwin het nooit goed doen. Hij heeft nu eenmaal een andere mening dan jullie. En wat ie ook zegt, jullie vinden altijd wel een punt om aan te vallen, tenzij hij jullie naar de mond gaat praten. Wat nu juist zijn fout is, is dat hij op jullie opmerkingen reageert. Mijn advies aan Arwin is, zwijgen.
Sorry bobbyjong, maar dat klinkt mij in de oren als een beschuldiging van vriendjespolitiek. Ten eerste is het in de humane fora vaak zo dat de mods mekaar gewoon niet vaak tegenkomen in discussies. Maar je hebt maar naar de discussies in theologie en ethiek te kijken om te zien dat oude bekenden, mods, nieuwsposters en allerlei gebruikersgroepen zeer tegengestelde visies kunnen hebben. Dat doet op zich niets af aan het respect voor gebruikers, of zij nu lid zijn van de crew of niet. En dat doet al helemaal niets af aan de toepasbaarheid van de regels op gebruikers.Ook vallen mods of ''oudere bekenden'' van het forum elkaar bijna niet aan.