wijsneus schreef:Jammer...ik had graag wat meer overpeinzingen willen lezen,dan kan daar over leuk gespeculeerd worden.
Als er over een jaar weer eens in dit topic gekeken wordt kunnen de reakties opmerkelijk zijn.
Als ik 100.000 euro wil steken in een woning project,al dan niet met meerderen,zijn er dan nog sugesties?
Ik denk dat we nu in een situatie zitten dat de prijzen niet/nauwelijks stijgen. Het aanbod van huizen is hoog en een verder aanbod van huizen stopt daarom, het heeft geen zin nu is de gedachte. De crisis in het algemeen is nu begonnen en is zeker niet op zijn retour. De echte klappen komen in het voorjaar 2009, dingen worden dan zichtbaar en voelbaar waardoor een revolverend effect ontstaat.
Komt de woningmarkt weer in beweging dan zullen de mensen die hun woning nu vasthouden diezelfde woning gaan aanbieden waardoor je weer een verlenging krijgt van de huidige situatie.
Ik heb hier een aantal woningprojecten op het oog, maar ik wacht zeer beslist, het geld komt nu naar me toe door niet te handelen. In het voorjaar/zomer ga ik eens proberen om wat proefballonnetjes op te gooien: kijken waar de bodem ligt van de huizenprijzen.
Kijk niet naar projecten die pas op de markt zijn gekomen, de verkopers hebben nog een positieve grondhouding. (de buren hebben een probleem, ik niet) Na een plm een half jaar veranderd dat wel.
ps. zeer veel makelaars in nl zitten thans in de financiele problemen, iets dat weggehouden wordt uit de publiciteit. Geloof dus niet de verhalen van: het valt wel mee, niet in onze regio, enz.