Dit zijn hele oneerlijke argumenten die jij hier post. Je pretendeert goed geinformeerd en objectief te zijn (het idee dat dit zou kunnen is zeer naief) maar van een objectieve pro-israelier verwacht ik ook dat je eerlijk bent over de dingen die israel fout doet maar daar horen we niets over.
En zoals bij zoveel pro-israelier probeer je goed te praten wat krom is en de schuld totaal te leggen bij een kansloos en machteloos volk die niet eens de middelen heeft om zichzelf te verdedigen. Israel kan alles doen en laten met de palestijnen (en dat doen ze ook) en de palestijnen kunnen daar totaal niets tegen doen.
Het einge wat ze kunnen is voorstellen verwerpen en onrust zaaien (terroriseren) en voor de rust zijn ze totaal machteloos. EEn vorm van burgelijke ongehoorzaamheid.
En hoe denk jij nou dat een palestijn zich voelt ? En wat zou dat met een mens doen "Je hele leven zoveel ellende en totaal geen hoop op een betere toekomst". Het is heel jammer dat de israelieten niet kunnen voelen wat de palestijnen voelen, voelen wat ze andere hebben aangedaan.
In een eerdere discussie voerde ik deze organisatie die juridische strijd voert tbv de Palestijnse bevolking van Israël aan als aanwijzing dat de Arabieren in Israël meer rechten/juridische middelen hebben dan in menig Islamitisch land. Ik erken overigens dat de rechten niet gelijk zijn aan die van de joodse bevolking. Het verschil zit momenteel met name in de internationale bewegingsvrijheid en de immigratie. Dit vanwege de veiligheidssituatie en de demografische problematiek. Ook zou het kunnen zijn dat overheidsmaatregelen om discriminatie tegen te gaan te wensen overlaten. Zo beroerd als sommigen doen voorkomen is de situatie voor moslims in Israël echter niet. Een exodus van moslims uit Israël vindt al lang niet meer plaats. Dit staat in contrast met het verlaten van de Palestijnse gebieden door christelijke Palestijnen.
Zo kun je inderdaad de schijn op wekken dat israel goed zijn voor de moslims en de palestijnen. Het gaat er niet om wat je op schrijft in regels en wetten maar om wat je uit eindelijk echt doet. En dat een handje vol moslims goed terecht is gekomen in israel staat in geen verhouding tot de misdaden die ze de afgelopen 60 jaar hebben gepleegd tegen de palestijnen.
Uiteindelijk blijkt dat het gevoel van "vrijheid van leven" voor mensen veel belangrijker is dan beperkende wetten en regels.
Even nog ingaan op opmerkingen waaruit men zou kunnen opmaken dat men twijfelt aan het gewicht dat ik en enkele anderen in deze discussie zouden geven aan het lot van de Palestijnen. Het is juist dat te verwachten was dat door de handelwijze van Hamas er veel leed veroorzaakt zou worden - voor het overgrote deel aan Palestijnse zijde - dat boosheid en onbegrip de reactie was op die handelwijze.
HAMAS is het product onstaan door 60 jaar wanbeleid van de israelieten. HAMAS is israel's eigen schuld.
Jij begrijpt totaal niet in wat voor waardeloze en kansloze situatie de palestijnen verkeren en wat dit uiteindelijk met de mens doet. Er is een zeer grote kans dat als wij geboren en getogen zouden zijn dat wij ook oproer kraaiers zouden zijn. Een mens die zich lange tijd zo waardeloos voelt wordt vanzelf een terrorist. HAMAS is gezien de situatie niet meer dan menselijk. Israel moet stoppen met beschuldigen en verantwoordelijkheid gaan nemen voor hun daden.
Ik kan mensen niet kwalijk nemen dat ze menselijk gedrag vertonen, dat zit gewoon ingebakken in onze genen. Wat ik mensen wel kwalijk neem is als ze onmenselijk gedrag vertonen.
En weetje wat het dubbel triest maakt is dat israel is onstaan omdat de joden zo slecht behandeld waren in het verleden en nu doen zij hetzelf bij een ander volk.
En nog even terugkomen op het agrument "De palestijnen zijn te verdeeld om tot een oplossing te komen". Tel eens hoe vaak de regering van israel gevallen is in al die jaren. En wat dacht je van de kolonisten die uit waren/zijn op landje pik (oprotten GOD heeft ons dit land gegeven). En kijk eens hoevaak de eisen van israel zijn verandert. Je had het van de week over dat ze de grond hadden gekocht. Nou dan kunnen we toch via dat contract de grenzen vaststellen. Wedden dat dit nu voor de israelieten een onacceptabele grens is.
Een deal tussen partijen werkt alleen als het voor alle partijen een goede deal is. Maar zolang de eisen die op tafel gelegd worden alleen goed zijn voor maar 1 partij dan gaat het niet werken.